וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על הפריצה לטלפון הנייד שלו: "סיפור פוליטי הזוי"

15.3.2019 / 19:52

יו"ר כחול לבן טען כי הפרסום על אודות הפריצה האיראנית הוא ספין שנועד להסיט את העיסוק מהבעיות הביטחוניות ברצועת עזה. "אני משחק עם אנשים שהכללים האתיים שלהם במקום הכי נמוך", אמר. "לא היה עליי איום ביטחוני, אין שם חומר ביטחוני ואני לא נתון לסחיטה"

צילום: פייסבוק

הפריצה האיראנית לטלפון של גנץ - כל העדכונים:

- גנץ: "לא מתכוון לעסוק בנושא, מדובר ברכילות"
- יו"ר כחול לבן: "עושים ספין הופכים את הבעיה הביטחונית הגדולה ללא קיימת".
- גנץ: "איני נתון לסחיטה; משחק עם אנשים עם כללים אתיים ברצפה"
- "יש לשקם את ההרתעה מול הרצועה ולהשיב את השקט"

יו"ר כחול לבן בני גנץ התנער היום (שישי) מהטענות לפיהן היה נתון לסחיטה,זאת על רקע הפרסום בחדשות 12 כי איראן פרצה לטלפון הנייד שלו ושאבה את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות. במסיבת עיתונאים שקיים בניר עם שבעוטף עזה, הוא הגדיר את הדיווחים בנושא כרכילות וטען כי מדובר בניסיון להסיט את השיח מהבעיה הביטחונית. "אנחנו נמצאים פה בסיפור על אירוע ביטחוני מתמשך ופתאום מישהו הוציא סיפור פוליטי. זה סיפור רכילותי הזוי".

"נכנסתי לפוליטיקה בשביל לשרת את ישראל, אני יודע שאני משלם מחירים קשים ואשלם מחירים קשים יותר", המשיך. "אני משחק עם אנשים שהכללים האתיים שלהם במקום הכי נמוך ברצפה. לא היה עליי איום ביטחוני, אין שם חומר ביטחוני ואני לא נתון לסחיטה. באשר לסוגיה הביטחונית שהיא המהותית יותר, אני מפציר בכם - מישהו עושה עליכם ספין והופך את הבעיה הגדולה לבעיה לא קיימת. הבעיה הביטחונית כואבת ונתניהו צריך לעמוד מאחורי המדיניות שלו ולפעול לא בהססנות לטובת האנשים שחיים פה, שם ובכל מקום אחר".

מוקדם יותר תקפו בכחול לבן את ראש הממשלה על רקע הפרסום בחדשות 12 כי איראן פרצה לטלפון הנייד שלו ושאבה את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות. "אין שחר לתדרוכים המתבצעים על ידי מקורבי ראש הממשלה", אמרו בכחול לבן, ואף הכחישו את השמועות לפיהן בטלפון היה סרטון אינטימי. "בטלפון האישי של גנץ, שהותקף לפני חודשים ספורים לא היה מידע בטחוני, לא היו סרטונים מביכים והוא מעולם לא עמד בפני סחיטה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ בשיחות סגורות: אין סרטון אינטימי במכשיר הטלפון שלי שנפרץ
דיווח: איראן פרצה לטלפון של גנץ; כחול לבן: הפרסום מעלה תהיות
נקודת התורפה של נתניהו: הרקטות מעזה חדרו עמוק למערכת הבחירות

יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום בניר עם, 15 במרץ 2019. ניב אהרונסון
"מישהו עושה עליכם ספין", גנץ בניר עם, היום/ניב אהרונסון

במפלגה הוסיפו כי "גנץ הוא המועמד המוביל לראשות ממשלת ישראל וברור לכל אזרח ולכל בר דעת שתזמון ההדלפה אינו מקרי. תדרוכיהם של מקורבי נתניהו החל מאמש והפצת השקרים בסיטונות מוכיחים מעל לכל ספק מי עומד מאחורי הפרסום ולמה".

שותפו של גנץ להנהגת כחול לבן, שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, תקף אף הוא את נתניהו: "השימוש של ביבי בחומרים בטחוניים רגישים בשביל לנסות להכפיש את בני גנץ מוכיח שהוא מפחד ממנו. הוא מפחד בצדק".

לפי הדיווח בחדשות 12, הפריצה התרחשה זמן רב אחרי שגנץ סיים את שירותו כרמטכ"ל, ובעודו נערך להתמודדות פוליטית, והוא הוזהר כי עליו להניח כי כל פריט נמצא בידיים עוינות ויכול לשמש נגדו אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר. שני בכירים בשב"כ נפגשו עם גנץ לפני כחמישה שבועות והודיעו לו על הפריצה למכשיר על ידי שירותי המודיעין של איראן. עם זאת, בשב"כ, שסירבו להגיב לדברים, השאירו לגנץ את הבחירה כיצד לפעול.

במהלך היום לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס לפרטי הדיווח על אודות הפריצה לטלפון של הרמטכ"ל לשעבר, אך הבהירה כי "ראש השב"כ לא עדכן את ראש הממשלה או מי מטעמו בענייניו של גנץ". זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים שערך יו"ר כחול לבן, בליכוד הגיבו בתקיפות להאשמות ואמרו כי "ראש הממשלה והליכוד לא קשורים לפרסומים בעניינו של גנץ בשום צורה". עוד הוסיפו כי "לעומת זאת, גנץ שעומד ליד הגדר ואומר שצריך להיות יותר תקיפים, תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והשתתף באירוע לזכר אלף מחבלי חמאס - זה מראה לא רק על שיקול הדעת הלקוי שלו, אלא גם על כמה שהוא חלש".

בתגובה, בכחול לבן בתגובת הליכוד "נפלו שלושה שקרים. הראשון, הוא כן עומד מאחורי הפרסומים על הטלפון. השני, גנץ לא תמך בהסכם הגרעין, הוא היה אז בכלל במדים; השלישי - הוא לא היה באזכרה למחבלים וגם לא שיחרר 1,027 מחבלים כמו שעשה נתניהו בעסקת שליט".

"החזרת ההרתעה תחילה"

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה את עתירת הליכוד נגד העברת מסיבת העיתונאים של גנץ בשידור חי, זאת מחשש לתעמולת בחירות. עתירת הליכוד התבססה בין השאר על החלטתו הקודמת של יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר בעניין השקת קמפיין הליכוד לפני כשבועיים, לפיה יש לשדר את ההצהרה בעיכוב של עשר דקות.

גנץ החליט לערוך את הכינוס בניר עם, זאת בעקבות שיגור הטילים אמש לגוש דן. גנץ, שלפני יומיים סייר בשדרות וביישובי עוטף עזה, כינס אתמול דיון ביטחוני על המצב ברצועה בעקבות שיגור הרקטות לעבר גוש דן, ואמר שמדובר באירוע חמור. היום, במהלך מסיבת העיתונאים בה השיב לראשונה במערכת הבחירות לשאלות, אמר כי "בתקופה האחרונה וביממה האחרונה אנו רואים את אובדן ההרתעה של מדינה ישראל".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום בניר עם, 15 במרץ 2019. ניב אהרונסון
"להחזיר את ההרתעה". גנץ, היום/ניב אהרונסון

"ההרתעה שחוקה, ומי שקובע את סדר היום לצערי הרב זה יחיא סינוואר והגורמים בעזה", הוסיף גנץ. "חייבים להחזיר את היוזמה בידיים, לנקוט מדיניות קשוחה ומתמשכת, באופן שבו חמאס ירצה לחזור לשקט מוחלט בדיוק כמו אחרי צוק איתן. אחרי שמשיגים אותו, לא מבזבזים שלוש שנים וחצי אלא פונים לאפיקים אחרים".



(עדכון ראשון: 16:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully