וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי: הרשימה המלאה של "כחול לבן" נחשפת

21.2.2019 / 15:55

הרשימה מהווה שילוב של שלוש הרשימות של גנץ, לפיד ויעלון. מיקי חיימוביץ' היא האישה הראשונה ברשימה ושובצה רק במקום השביעי. גנץ ישמש רה"מ בשנתיים וחצי הראשונות, לפיד שר החוץ ויעלון שר ביטחון. בהמשך יתחלפו השניים. כחלון הכריז כי ירוץ בנפרד והציג את רשימת כולנו

צילום: ארכיון וואלה!NEWS ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

האיחוד הגדול במרכז | כל הפרטים:

- בצמרת הרשימה: גנץ ולפיד ברוטציה, יעלון, אשכנזי, ניסנקורן
- 13 מקומות עד המקום ה-30 יהיו שייכים ליש עתיד
- 12 מקומות לגנץ וחוסן לישראל כולל אשכנזי, ויעלון יקבל 4 מקומות
- המפלגות יציגו את פרטי ההסכם בשעה 20:00

רשימת "כחול לבן" נחשפה היום (חמישי) ומהווה שילוב של יש עתיד וחוסן לישראל-תל"ם. את הרשימה מוביל בני גנץ ואחריו יאיר לפיד, משה יעלון, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן. בעשיריה הפותחת את הרשימה החדשה שובצו שתי נשים בלבד: מיקי חיימוביץ' במקום השביעי ואורנה ברביבאי במקום העשירי. סך הכל ב-30 המקומות הראשונים שובצו תשע נשים בלבד - פחות מ-30%, ובשיעור נמוך בהרבה מייצוגן באוכלוסייה.

"הקמנו מפלגת שלטון", הודיע היום לפיד לאחר ההודעה על האיחוד. לפי ההסכם בין לפיד לגנץ, 13 המקומות עד המקום ה-30 יהיו שייכים ליש עתיד, 12 מקומות לגנץ וחוסן לישראל (כולל אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי) ומשה יעלון יקבל ארבעה מקומות.

בנוסף, לפי פרטי ההסכם, השניים סיכמו על רוטציה: גנץ ישמש ראש ממשלה בשנתיים וחצי הראשונות, לפיד שר חוץ ויעלון שר ביטחון. בשנתיים שלאחר מכן לפיד יכהן כראש ממשלה וגנץ שר ביטחון. הסכם הרוטציה חל על כארבע וחצי שנים כי זו צפויה להיות תקופת הכהונה של הכנסת הבאה. ראשי המפלגה המאוחדת יתנו הצהרה משותפת לתקשורת היום בשעה 20:00 בערב בתל אביב. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה בשעה 20:30.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אהוד ברק באולפן וואלה! NEWS: "אשכנזי נושא משקולות ערכיות כבדות"
העבודה על איחוד עם מרצ: נבחן את כל האפשרויות כדי להבטיח מהפך
ש"ס ויהדות התורה לוואלה! NEWS: לא נשב בממשלה עם גנץ ולפיד

מפוצלת - 'כחול לבן'. אתר רשמי
"הקמנו מפלגת שלטון". גנץ ולפיד אחרי החתימה על איחוד, היום/אתר רשמי

לפיד העלה בטוויטר תמונה משותפת עם אשכנזי, יעלון וגנץ - וכתב כי הם "מאוחדים. ככה נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות". גנץ העלה גם הוא את התמונה וכתב: "מאוחדים. יאיר, בוגי, גבי. בשבילנו ישראל לפני הכול". בהודעה משותפת שהוציאו במפלגות נאמר כי "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

אשכנזי התנה עד כה את הצטרפותו למערכת הפוליטית בכך שיהיה "חיבור משמעותי" שיביא להחלפת השלטון. הוא היה מאוד מעורב במגעים בימים האחרונים, לחץ על לפיד וגנץ להתאחד, וימוקם במקום הרביעי ברשימה. אחריו ישובץ כפי הנראה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

הסקר שלפני האיחוד:

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין מאבד את היתרון

לכתבה המלאה
לוגו - מפלגת כחול לבן. אתר רשמי
לוגו מפלגת "כחול לבן"/אתר רשמי
חיבוק לאחר החתימה על הסכם בין גנץ ללפיד. אתר רשמי
"הקמנו מפלגת שלטון". גנץ ולפיד אחרי החתימה על איחוד, היום/אתר רשמי

המשמעות היא שלא תהיה אף אישה בחמישייה הראשונה של המפלגה, אך עד הצגת הרשימה ייתכנו עדיין שינויים. האישה הראשונה ביש עתיד היא אורנה ברביבאי, וייתכן שתקודם לחמישייה הראשונה במקום ניסנקורן.

צילום: ארכיון וואלה!NEWS ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

בצל האיחוד: נתניהו בהתייעצויות פוליטיות בבלפור, שיחות בין מרצ לעבודה

בצל האיחוד בגוש המרכז, מאמצים אחרונים בשמאל ובימין לבחון אפשרות של חיבור. נתניהו מקיים מאז שעות הצהריים התייעצויות פוליטיות ושיחות בבלפור. יושבת ראש מרצ, תמר זנדברג, קראה היום ליו"ר העבודה אבי גבאי לאיחוד עם מפלגתו. לאחר התייעצות דחופה שקיים עם מפלגתו, הודיעה העבודה כי "הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה". גם מפלגת מרצ מתכנסת כדי לדון באיחוד האפשרי.

למרות הודעת העבודה על רצונה לבחון את האפשרות של איחוד, לפי גורם במרצ, גבאי התקשר ליו"ר זנדברג, ואמר לה שלפי הבדיקות אצלם שתי המפלגות נותרות יציבות והמצב הפוליטי הנוכחי לא מזיז אותן ולכן הוא לא רואה סיבה לאיחוד. זנדברג אמרה לו שיכולים להיות שינויים ולכן צריך לפחות לשבת לדבר. גבאי השיב כי יחשוב על זה ויחזור אליה".

משה כחלון בכנס חברת נתיבי תחבורה עירוניים 13 בפברואר 2019. יואב איתיאל
מעדיף לרוץ לבד, בינתיים. יו"ר כולנו משה כחלון/יואב איתיאל

בימין קראו ראשי רשויות מהליכוד לנתניהו, לשלב את יושב ראש כולנו, משה כחלון, ברשימת המפלגה, זאת כדי לייצר גוש ימין לנוכח ההתלכדות בשמאל. ראשי הרשויות רוצים לייצר גוש ימין נוכח ההתלכדות במרכז ומעוניינים שנתניהו יצרף את כחלון לרשימת הליכוד. בנוסף, לטענת גורמים פוליטיים, במהלך הלילה גנץ ואשכנזי שוחחו עם כחלון, כדי שיצטרף גם הוא לאיחוד מפלגות המרכז, אולם בכולנו הוחלט להמשיך לרוץ לבד. "רשימת כולנו לכנסת הבאה מורכבת ברובה מחברי הכנסת המצטיינים ביותר בכנסת היוצאת בכל המדדים", אמר כחלון. "הם כבר הוכיחו את עצמם כנבחרי ציבור שבאו לעבוד בשביל הציבור - נטו. זו רשימה שמייצגת את כלל אזרחי ישראל, מכל מגזר וסקטור, שבאים לשרת את כולם מסיבה אחת - כי אכפת להם. אני סומך על כל חברי הרשימה וב-9 באפריל אתם תראו שעם ישראל גם סומך עליהם, ובגדול".

בראש רשימת כולנו מיד לאחר היו"ר כחלון, הוצבו שר הכלכלה אלי כהן, שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון, והח"כים רועי פולקמן, טלי פלוסקוב ומירב בן ארי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully