וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ולפיד הודיעו: רצים יחד בבחירות; רוטציה בראשות הממשלה

חוסן לישראל ויש עתיד הודיעו על ריצה משותפת. הצדדים סיכמו על רוטציה בה גנץ הראשון בהסכם ולפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי, ועל צירוף אשכנזי. עדיין לא ברור אם גנץ נענה לדרישת לפיד להתחייב שלא ייכנס לממשלת נתניהו. גנץ ולפיד שיתפו תמונה משותפת ובירכו על האיחוד

צילום: יותם רונן, מזמור, עריכה: ניב מעוז

האיחוד הגדול במרכז | כל הפרטים:

- גנץ ולפיד הודיעו: רצים יחד בבחירות עם רוטציה בראשות הממשלה
- הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הודיע על הצטרפותו למפלגה החדשה
- בצמרת הרשימה: גנץ ולפיד ברוטציה, יעלון, אשכנזי, ניסנקורן
- לפי ההסכם מסתמן כי לא תהיה אף אישה בחמישייה הראשונה
- הערב צפויות המפלגות להציג את פרטי ההסכם

מפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הודיעו הבוקר (חמישי) על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. הצדדים סיכמו על רוטציה בה גנץ יכהן ראשון ולפיד יחליפו לאחר שנתיים וחצי. כמו כן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף למפלגה החדשה.

בהודעה שמסרו המפלגות נכתב כי "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

יאיר לפיד העלה בטוויטר תמונה של אשכנזי, יעלון, גנץ ושלו - וכתב כי הם "מאוחדים. ככה נראית אחריות לאומית. כי הגיע הזמן לשנות". גנץ העלה גם הוא את התמונה וכתב: "מאוחדים. יאיר, בוגי, גבי. בשבילנו ישראל לפני הכל".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו ויו"ר הבית היהודי סיכמו: שני תיקים בממשלה ושריון בליכוד
אורלי לוי אבקסיס חשפה את רשימתה: "זה הזמן להצטרף אלינו"
טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"

תמונה משותפת - גנץ, לפיד גבי אשכנזי ובוגי יעלון לאחר חתימת ההסכם על איחוד. אתר רשמי
אשכנזי, לפיד, גנץ, יעלון. "ככה נראית אחריות לאומית"/אתר רשמי

אשכנזי התנה עד כה את הצטרפותו למערכת הפוליטית בכל שיהיה "חיבור משמעותי" שיביא להחלפת השלטון. הוא היה מעורב מאוד במגעים בימים האחרונים, לחץ על לפיד וגנץ להתאחד וימוקם במקום הרביעי ברשימה. אחריו ישובץ כפי הנראה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

המשמעות היא שלא תהיה אף אישה בחמישייה הראשונה של המפלגה, אך עד הצגת הרשימה ייתכנו עדיין שינויים. האישה הראשונה ביש עתיד היא אורנה ברביבאי, וייתכן שתקודם לחמישייה הראשונה במקום ניסנקורן.

בשתי המפלגות מסרבים למסור פרטים על השיבוץ של המועמדים, אך לפי מתווים קודמים - ליש עתיד יהיה רוב קל בין חברי הכנסת. ההסכם נחשב להישג עבור לפיד שקיבל את דרישתו לרוטציה בהנהגת המפלגה, לאחר שבמשך שבועות ארוכים גנץ ואנשיו סירבו לדון ברעיון. עם זאת, עדיין לא ברור אם גנץ נענה לדרישת לפיד להתחייב שלא ייכנס לממשלה של נתניהו תחת כתב אישום.

יאיר לפיד בהצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
לפיד בהצגת רשימתו, השבוע/ראובן קסטרו

בשעות הערב צפויות המפלגות לקיים הצהרה משותפת, ולהציג את פרטי ההסכם, זאת לאחר שגנץ ביטל את נאומו ב"וועידת הנשיאים" המתקיימת הבוקר. ההסכם הושג הלילה במטה של חוסן לישראל בגני התערוכה בתל אביב, כשהמתווכים העיקריים הם היועצים האסטרטגיים רונן צור מצדו של גנץ, ושלום שלמה מצד לפיד. אשכנזי היה גם הוא מעורב מאוד מאחורי הקלעים.

בליכוד הגיבו על החיבור בין שתי המפלגות ואמרו כי "הבחירה ברורה - או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו". בעקבות האיחוד הודיע יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי על כינוס ראשי המפלגה להתייעצות דחופה.

מפלגת ש"ס מסרה כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו". עוד הוסיפו כי "הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

תגובתו של אהוד ברק

מפלגת הבית היהודי האיחוד הלאומי הגיבה לחיבור ואמרה כי "פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תכנית ה-100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה".

במסגרת מאמצי החיבורים, ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה אתמול על פיצוץ המו"מ מול גנץ, ומסרה כי מפלגת "גשר" בראשותה תרוץ באופן עצמאי.

בהודעה שפרסמה לוי אבקסיס נכתב כי "מדהים באיזו מהירות סיגלו לעצמם הפוליטיקאים החדשים טריקים ישנים ודחויים שהציבור מאס בהם מזמן. כמה מאכזב להיווכח שדווקא זה שבישר על הפוליטיקה החדשה והנקייה נכשל במבחנו הראשון - מבחן האמינות". לדבריה, "חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים".

תגובה של הליכוד לחיבור

לוי אבקסיס הוסיפה כי "חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא - מוזרה והזויה", סיכמה. בסיום ההודעה מסרה כי "לנוכח המצב שנוצר, הגעתי למסקנה שאינני לוקחת חלק בהטעיית הציבור ועל כן גשר תרוץ עצמאית ותצליח".

(עדכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully