וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'עפר פרח מול איימן עודה: נסגרה רשימת המועמדים של חד"ש לכנסת

26.1.2019 / 21:50

ברשימה מתמודדים במקומו של ח"כ דב חנין הפורש, רג'א זעאתרה, יעלה רענן, עופר כסיף, אפרים דוידי ונועה לוי. בתחילת החודש ח"כ אחמד טיבי, יור" תע"ל, הודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת וביקש להתפלג ולרשום את תע"ל כסיעה נפרדת

עריכה: טל רזניק

רשימת המועמדים לפריימריז בתנועת חד"ש לכנסת נסגרה אתמול (שישי). על ראשות המפלגה מתמודדים מול יו"ר הסיעה, ח"כ איימן עודה - ד"ר שוקרי עואודה וג'עפר פרח, שמתמודד על אחד מחמשת המקומות הראשונים. על עואודה ופרח מופעלים לחצים לפרוש מהמרוץ כדי לחזק את מועמדותו של עודה. כמו כן, במקומו של ח"כ דב חנין הפורש, שפינה את המקום השלישי, מתמודדים רג'א זעאתרה, ד"ר יעלה רענן, ד"ר עופר כסיף, אפרים דוידי ונועה לוי.

הבחירות המקדימות לרשימת חד"ש לכנסת ה-21 ייערכו ביום שישי בשבוע הבא. בבחירות האחרונות חד"ש התמודדה לכנסת במסגרת הרשימה המשותפת, שהורכבה מהמפלגות חד"ש, רע"מ, בל"ד ותע"ל. בתחילת החודש ח"כ אחמד טיבי, יו"ר תע"ל, הודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת וביקש את האישור להתפלג ולרשום את האחרונה כסיעה נפרדת בכנסת.

בתוך כך, נחתם אתמול הסכם בין תע"ל לבין נאסרתי, רשימתו של ראש עיריית נצרת, עלי סלאם. לפי ההסכם שהושג בין ח"כ טיבי לבין סלאם - ישולב בתע"ל מועמד מנצרת במקום ריאלי. להסכם זה תהיה חשיבות מיוחדת לבוחרים מנצרת כיוון שמסתמן שברשימת חד"ש לא יהיה מועמד מהעיר. עד כה, הסקרים העניקו לתע"ל בראשות טיבי שישה מנדטים ובכיר במפלגה אמר כי "היא תהיה המפלגה המובילה והחזקה ביותר במפה הפוליטית הערבית מול שלוש המפלגות הנותרות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חוזר לפוליטיקה: ג'עפר פרח יתמודד על מקום ברשימת חד"ש לכנסת
הוא עוד ישוב: ברשימה המשותפת לא חוששים מהפילוג של אחמד טיבי

ג'עפר פרח, מנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל. פברואר 2016. AP
יתמודד על ראשות המפלגה. ג'עפר פרח/AP

לקראת הבחירות המקומיות, זעאתרה, נציג חד"ש במועצת עיריית חיפה, ספג ביקורת חריפה לאור ניסיונותיה של ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם, למנות אותו לתפקיד סגן ראש העיר, כשברקע התבטאויות בעיתיות שלו בנושא ארגוני טירור.

שמו של פרח, פעיל זכויות אדם, עלה לכותרות בחודש מאי האחרון. שוטר שבר את רגלו של פרח בתחנת חיפה של המשטרה, לאחר שנעצר במהלך הפגנה לאומנית אלימה בעיר התחתית. האיחוד האירופי דרש אז מישראל לחקור את התקרית והמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים חקרה והודיעה כי היא מתכוונת להגיש כתב אישום בגין התקיפה נגד השוטר ליאור חתם בכפוף לשימוע. בשבוע שעבר נערך לחתם השימוע בגין האירוע.

לקראת הרכבתה של הרשימה המשותפת, יו"ר מפלגת רע"מ וסגן ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, עבאס מנסור, הכריז כי התנועה בראשותו דורשת את ראשות הרשימה. ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, לשעבר ח"כ מוחמד ברכה, מנסה בינתיים לאחות את החלקים ברשימה משותפת, שעד לפני מספר שבועות נתפסה בעיני רבים כדבר הטוב ביותר שקרה לייצוגה של החברה הערבית בכנסת.

עוד באותו נושא

"ננהר לקלפיות ונגדיל את כוחנו": ברשימה המשותפת מתכוננים לבחירות

לכתבה המלאה
איימן עודה במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
איימן עודה במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully