וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראש ממשלת פולין: "לא נקבל השוואה בין יהודים לפולנים בשואה"

ראש הממשלה שוחח עם עמיתו בעקבות דבריו ולפיהם גם יהודים שיתפו פעולה עם הנאצים והבהיר לו כי "אין כל בסיס להשוואה". בוורשה ניסו להרגיע את הרוחות ואמרו כי בדבריו לא הייתה הכחשת שואה. "לא מאשימים את היהודים באחריות לפשעי הנאצים"

צילום: לעמ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) לראש ממשלת פולין מתאוש מורביקצי כי ישרא לא תקבל את ההשוואה שעשה בין משתפי פעולה פולנים למשתפי פעולה יהודים במהלך השואה. "אין כל בסיס להשוואה", אמר לו נתניהו בשיחת טלפון, לאחר דבריו השנויים במחלוקת של מורוביצקי.

עוד אמר נתניהו כי "מטרת השואה הייתה להשמיד את העם היהודי וכי כל יהודי באשר הוא - היה נתון במצב גזר דין מוות". לדבריו, "לא ניתן לתקן את העיוות ביחס לפולין על ידי עיוות אחר". השניים סיכמו כי הדיונים בנושא יימשכו במטרה להפגיש בין צוותים של שתי המדינות בהקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "דברי ראש ממשלת פולין מקוממים, אשוחח איתו בהקדם"
ממשלת פולין: דבריו של ראש הממשלה - אינם הכחשת שואה
בכיר פולני לאזרחים החיים בחו"ל: דווחו על "פגיעה בשמנו הטוב"

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי בוועידת הביטחון במינכן - 17 בפברואר 2018. רויטרס
עורר סערה. מורוביצקי בכנס מינכן, אתמול/רויטרס

הסערה החלה אחרי שמורוביצקי נשאל אתמול על ידי העיתונאי רונן ברגמן אם תחת החוק החדש, הוא עצמו עשוי להיענש אם יספר בפולין על אמו ששרדה את השואה ואף אמר לו כי חלק מהפולנים שיתפו פעולה עם הגסטפו. בתשובתו, השווה מורוביצקי בין "משתפי הפעולה היהודים" לאלו הפולנים.

ממשלת פולין טוענת כי דבריו של מורוביצקי אינם הכחשת שואה. זאת ברקע הגינויים בישראל להתבטאויותיו של ראש הממשלה, שהגיעו אחרי העברת החוק השנוי במחלוקת האוסר להאשים את פולין או את אזרחיה בפשעיהם של הנאצים.

"דבריו לא נועדו בשום צורה להכחיש את השואה או להאשים את הקורבנות היהודים בשואה באחריות למה שהיה רצח עם שתוכנן על ידי גרמניה הנאצית", מסרה הממשלה. "יש לפרש זאת כקריאה כנה לדיון פתוח על הפשעים שבוצעו נגד היהודים בשואה, בלי קשר למוצאם של מי שהיו מעורבים בכך".

עוד מסרה הממשלה כי "הניסיונות להשוות את פשעי הנאצים הגרמנים לאלו של קורבנותיהם - בהם יהודים, פולנים וצוענים - שהתקשו לשרוד, צריכים לקבל גינוי נחוש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
סיכם עם ראש ממשלת פולין להמשיך בדיונים. נתניהו/ראובן קסטרו

כשלושה מיליון יהודים שחיו בפולין לפני מלחמת העולם השנייה נרצחו על ידי הנאצים, מחצית מכלל הקורבנות היהודים בשואה. על אף שאלפי פולנים סייעו להציל יהודים ומספר חסידי אומות העולם בפולין הוא הגדול ביותר מקרב, אלפים אחרים השתתפו ברצח יהודים והסגירו את אלו שהחביאו אותם לנאצים.

(עדכון ראשון: 12:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully