וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול של עשרות ק"מ ומחסור במזון: הצצה לסדרת המלחמה של הצנחנים

21.10.2017 / 17:45

הלוחמים יצאו לתרגיל חדש שבו ייבחן כושר האלתור, לצד הקשיים הפיזיים והמנטליים, במתווה שיידמה לחימה הרחק מהגבול. החיילים יבשלו אוכל שימצאו בשטח ויישאו את הפצועים עמם כדי להתכונן לעיכוב בפינוי. מפקד בסיס האימונים: "המטרה שהלוחם ידע מה מחכה במלחמה הבאה"

צילום: דובר צה"ל

חיילי המסלול של חטיבת הצנחנים ממחזור הגיוס מרץ 2017 יצאו במוצאי שבת לסדרת מלחמה בת שבוע וחצי שהחלה בבסיס האימונים (בא"ח) של חטיבת הצנחנים בשומריה ואמורה להסתיים בגבעת התחמושת בירושלים בשבוע הבא ביום רביעי. השבוע הראשון מדמה לחימה בחזית והוא כולל תרגיל פלוגה באש על מרכיביו והחלק השני לחימה בעומק שטח האויב הצפוני. הרחק מאוד מגבולות המדינה.

"סדרת המלחמה מסכמת את הכשרת הצנחנים", הסביר מפקד הבא"ח סגן-אלוף אליאב אלבז והוסיף, "החלטנו לשלב באימון את תנאי הלחימה האמיתיים שיהיו ללוחמים רחוק מאוד מגבולות המדינה. בעבר הם שאלו איך זה ייראה, ולא קיבלו תשובות להכל. היום הם צריכים להתמודד באימון ולאלתר פתרונות למחסור בתחמושת, מזון וציוד. המטרה היא להקנות להם כלים ויכולות מנטליות לא רק לשאת משקלים ולצעוד ברגל, אלא לדעת להילחם ולשרוד בעומק השטח".

עוד בוואלה! NEWS:
"נלחמות נגד הדיכוי": הנשים הכורדיות מאחורי תבוסת דאעש בא-רקה
המריאו מעל תקרת הזכוכית: "אני בקורס טיס – וזה כבר לא אמור להפתיע"
מחשש לטרור דאעש: צה"ל עיבה את המיגון במשולש הגבולות בדרום

סדרת המלחמה של חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
הלוחמים נדרשים לאלתר פתרונות. סדרת המלחמה של הצנחנים, השבוע/דובר צה"ל

בתרחיש התקפה על כפר חיזבאללה פשטו הלוחמים על מפקדה של הארגון השיעי ובתוכו איתרו שקים שבהם השאירו מפקדי הבא"ח בורגול, קמח, עגבניות. "הסבירו להם שאין להם אספקה לטווח של 24-48 שעות והם צריכים להתמודד. בהתחלה הם היו בהלם אחר כך הם חושבים, מבינים ומאלתרים. מכינים אוכל עם הבורגול, מערבבים מים עם קמח ומכינים פיתות. במילים אחרות - הם שרדו. הם צריכים לדעת איך להסתדר עם המזון שמצאו בכפר. יהיו להם גם כדורי הכלרה כדי לשתות מים מקומיים. מצרפים כדור למים, מערבבים ושותים", סיפר סגן-אלוף אלבז.

בנושא הפצועים הועבר מסר במסגרת התרגיל כי הלוחמים שיוגדרו כפצועים לא יפונו והכוחות יידרשו לסחוב אותם מיעד ליעד עד שיוחלט אחרת כדי שיבינו שפינוי רפואי לא יוכל להתבצע בכל רגע נתון בזמן מלחמה. בנושא התחמושת הועבר הונחו הלוחמים להתנהל תחת בקרה כי לא ברור מתי תהייה הפעם הבאה שבה יועבר אליהם מלאי כדורים ותחמושת נוספת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סדרת המלחמה של חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
בתרחיש האימון פשטו הלוחמים על כפר הדמה מעוז חיזבאללה. סדרת המלחמה, השבוע/דובר צה"ל

"המפקדים יקבלו מודיעין על היעדים אליהם יגיעו", הסביר מפקד בא"ח צנחנים שהיה מפקד פלוגה במלחמת לבנון השנייה ונלחם בכפר ראס-ביאדה, "הם יקבלו מודיעין מוקדם בנושא ולכן אנחנו מצפים מהלוחם להבין איפה יש ציוד רפואי, דלק, טרקטורים או חנות כדי לעמוד במשימות. אתה מנותק, ונמצא במרחק גדול מאוד ממדינת ישראל ואתה נדרש לשרוד. לא סתם לפרוץ למבנים אלא לדעת מראש לאן אתה הולך".

חלקו המורכב של המסלול, שיגיע לעשרות קילומטרים, יגיע לרצף של צעידה מהירה בתנאי לחימה ל-50 ק"מ עם משקלים בממוצע של 30-40% ממשקל גוף הלוחמים. בחמשת הקילומטרים האחרונים הם יישאו אלונקות.

סגן-אלוף אלבז תיאר את מטרת התרגיל ואמר כי "כשהאימון הופך להיות קשה הלוחם מוריד את הראש ואומר 'תיקחו אותי ומה שיהיה יהיה'. המטרה שלנו היא להכניס אותו לחוויה, שיחשוב ושיהיה מעורב, שיבין כי זה מה שמחכה לו חלילה במלחמה ולכן הוא צריך לאלתר.לצנחנים יש מטרה מאוד ברורה במלחמה הבאה".

סדרת המלחמה של חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
"לצנחנים יש מטרה מאוד ברורה במלחמה הבאה". סא"ל אלבז/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully