וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות על ההמלצה לקצר את לוח החופשות: "נצא למאבק"

18.7.2017 / 20:19

פרסום ראשון: במכתב חריף לארבעה ראשי ערים הודיעה ההסתדרות כי היא מתנגדת בתוקף להמלצות ועדת המשנה לקיצור לוח החופשות, שנערכו לדבריה באופן חד צדדי, ו"יפגעו בעשרות אלפי עובדים בישראל". בראש המלצות הוועדה: קיצור החופש הגדול לשישה שבועות

יום הראשון ללימודים בשער הנגב, אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
האם יקוצר החופש הגדול לשישה שבועות? ילדים יוצאים לחופש הגדול/דייב בוימוביץ'

במכתב חריף לראשי הערים תל אביב, חיפה, ירושלים ומודיעין ההסתדרות הכללית והסתדרות המעו"ף (הסתדרות הפקידים לשעבר) הודיעו אתמול (שני) כי הן מתנגדות לקיצור לוח החופשות. אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי הוועדה המיוחדת בכנסת לבחינת ימי החופש לתלמידים הגישה את המלצותיה, ובראשן – קיצור החופש הגדול לשישה שבועות, וקביעתו על פי לוח השנה העברי. על פי המלצות הוועדה, השבועיים הנותרים יפוזרו במהלך ימי השנה.

אלא שלטענת ההסתדרות, צעדים אלה נעשו באופן חד צדדי וללא הידברות עם הסתדרות המעו"ף, האחראית על עשרות אלפי עובדים במוסדות החינוך ברשויות המקומיות אשר תנאי עבודתם יפגעו מחקיקה זו. במכתב שהוציא יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, כתב כי הוא מתנגד לצעדים ואף מתכוון לצאת על כך למאבק חריף. "לא יעלה על הדעת שנושא כה חשוב, הנוגע ישירות לעשרות אלפי עובדים ברשויות המקומיות במדינת ישראל, יעבור בצורה חד צדדית ללא היוועצות, ללא קיום דיונים וללא שיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות בכלל והסתדרות המעו"ף בפרט, המייצגות את החלק הארי של עובדים אלו", כתב.

קומת ההנהלה מאורת בבניין בית ההסתדרות. ראובן קסטרו
"כל שינוי בהסכם דורש מו"מ". בית ההסתדרות בתל אביב/ראובן קסטרו

"לא נוכל לעמוד מנגד בשעה שפוגעים בסיעות, הצוות הניהולי וחברינו עובדי ההוראה", המשיך. "כל שינוי בהסכם או בחקיקה דורש מו"מ מוקדם והגעה להסכם קיבוצי בכתב להסדרת כל הסוגיות וההשלכות שיש למהלך מסוג זה וההסתדרות מתנגדת להתערבות בהסכמי עבודה באמצעות חקיקה".

בר דוד טען כי ועדת המשנה, שהתחייבה להתייחס לסוגיית הסייעות בכובד ראש, הפרה את הבטחתה. "כל הפתרונות המוצעים באמצעות בית הספר של החופש הגדול בסופו של יום מבוצעים על ידי עובדים ועובדות מסורים המיוצגים על ידינו. התעלמות מהחובה לנהל מו"מ משמעותה רמיסת זכויותיהם".

לפני כחודשיים הקים יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ועדת משנה בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), "לבחינת ימי הלימודים". הוועדה הוקמה לאחר המחאה הציבורית שהתעוררה עם הזזת חופשת ל"ג בעומר. מסקנות הוועדה אינן מחייבות, אולם בישיבת הוועדה האחרונה אמר פורר לנציגי משרד החינוך כי "היה וההמלצות לא יקודמו על ידי הממשלה, תפנה הוועדה להליכי חקיקה שיהוו חלק מהמלצות הוועדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פתיחת שנת הלימודים בביה"ס היובל בת"א. יותם רונן
ההמלצות כוללות את בתי הספר היסודיים וגני הילדים. סוף שנת הלימודים בבית ספר בתל אביב/יותם רונן

הוועדה ממליצה על "קיצור חופשת הקיץ לשישה שבועות ופיזורה על פני ימות השנה". זאת "על מנת להקל על ההורים ולפזר באופן טוב יותר את החופשות מבית הספר". בנוסף לכך, שנת הלימודים תחל בא' באלול - לפי התאריך העברי, זאת במטרה ליצור רצף לימודי מתחילת השנה עד לתחילת חגי תשרי.

הוועדה קובעת כי "דבר זה ימנע למעשה את המצב הנהוג כיום, שבו חוזרים התלמידים בבתי הספר וגני הילדים לחופשת החגים, כמה ימים בלבד לאחר חזרתם מחופשת הקיץ הארוכה". לפי המתווה, ימי החופשה שיבוטלו בקיץ יתווספו בצמוד לחגים כמו יום העצמאות. בנוסף לכך, חופשת חגי תשרי תתארך כשהימים בין יום כיפור לסוכות יהפכו לימי חופש.

המתווה המומלץ יכלול את בתי הספר היסודיים ואת גני הילדים, כאשר בתיכונים לא ישתנה אורכה של חופשת הקיץ אך גם היא תחל ב-א' באלול. יתרונו על פני האפשרויות האחרות הוא שאין בו ביטול ימי חופשה - דבר הכרוך בעלות למשרד החינוך המוערכת בלמעלה ממאה מיליון שקלים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully