וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה

19.2.2017 / 22:30

לוואלה! NEWS נודע כי בעירייה החליטו לא להמתין לקידום "הקו החום" שעתיד לעבור בעיר, על ידי הממשלה. עלות הקמת הפרוייקט הראשון מסוגו מוערכת בכעשרה מיליארד שקלים. ראש העירייה: "לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תחילת עבודות חפירת הקו האדום של הרכבת הקלה, פברואר 2017)

עיריית ראשון לציון החליטה לקחת לידיה את הקמת "הקו החום" של הרכבת הקלה שיעבור בשטחה של העיר. לוואלה! NEWS נודע כי בימים האחרונים משרדי האוצר והתחבורה החליפו עם העירייה טיוטות תוכנית לגיבוש החלטת ממשלה שתאפשר את הקמת הקו.

הקו החום של הרכבת הקלה מתוכנן לשרת בעיקר את תושבי העיר ראשון לציון, ולחצות אותה לכל רוחבה, ממערב למזרח, דרך באר יעקב, ועד לרמלה ולוד. על פי נתוני חברת נת"ע, שמופקדת על תכנון ויישום עבודות הרכבת הקלה, הקו יתחיל במערב העיר ראשון לציון במתחם חניה ותחזוקה, ויעבור דרך מתחם המגורים והתעסוקה החדש המתוכנן במערב העיר וממשיך מזרחה דרך מרכז העיר ראשון לציון. עוד נודע כי ראש העירייה דב צור נועד עם ד"ר מייקל הורדיציאנו, נשיא חברת התשתיות של הרכבת התחתית בניו יורק כדי ללמוד לעומק את אתגרי הפרוייקט העתידי.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת ההתעללות: השוטרים התחזו לצוות רפואי כדי להתקין מצלמות נסתרות
לקראת המינויים לעליון: עימות בין שקד לשופטים על מועמד המקורב לבנט
תיעוד: קטטה המונית בין שני ארגוני פשיעה בלב רמת גן

הקו החום של הרכבת הקלה. אתר חברת נת"ע, אתר רשמי
התוואי המתוכנן של הקו החום של הרכבת הקלה/אתר רשמי, אתר חברת נת"ע

לפי ההערכות, הקו החדש צפוי לעלות כעשרה מיליארד שקלים, שאותם מתכננת העירייה לגייס באמצעות גופי השקעות בינלאומיים. על הגיוס תהיה אמונה חברה עירונית שתוקם למען הפרוייקט ובו ייקחו חלק הרשויות המקומיות שבשטחן עובר הקו: רמלה, לוד ובאר יעקב. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין שפינויו החל לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. המשך הקו לכיוון מזרח דרך מרכז העיר החדש המתוכנן בבאר יעקב לעיר רמלה, משם ימשיך למרכז העיר לוד ויצור חיבור לבסיסי הצבא המתוכננים בצפון העיר. בימים אלו מצויה נת"ע בעיצומו של תהליך תכנון הקו מול גורמי הממשלה, אך טרם התחיל תכנונו המפורט שעל פי הערכות, צפוי להתבצע בעוד שנים רבות.

בעיריית ראשון לציון הבינו כי המדינה לא מציבה בראש מעייניה את קידום הקו החום בשלב זה. "סדר העדיפויות של המדינה נותן בשלב זה עדיפות לקווי הרכבת הקלה הנעים בתוך המטרופולין ולא לקווים עירוניים. על כן, החלטנו לקחת את המושכות בידיינו ולהוביל את המהלך", אמר גורם בעירייה.

עבודות הרכבת הקלה ברמת גן. ראובן קסטרו
מהלך ראשון מסוגו בארץ. עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב, אוגוסט 2016/ראובן קסטרו

"אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר", אמר צור לוואלה! NEWS. ראש העירייה התייחס לצורך בפתרון שיקל על הצפיפות בעיר הרביעית בגודלה בישראל: "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים ב-15 השנים הקרובות, כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, קיים מחסור גדול במקומות חנייה, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו".

מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ, אשר מחייב החלטת ממשלה ושינוי חקיקה, שיאפשרו לעירייה לפעול להקמת רכבת קלה. בעיריית ראשון לציון מאמינים כי אישור המתווה הוא אינטרס מובהק של הממשלה, שמבינה היטב את הצורך בהעברת נוסעים מן הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. "אני מודה לשר האוצר ולשר התחבורה על עצם הנכונות ללכת למהלך כה מרחיק לכת, זה לא מובן מאליו", הוסיף צור. ראש העירייה הודה לנת"ע על שיתוף הפעולה לה זוכה העירייה כבר היום ואמר, "בכל תרחיש, נלך יד ביד עם נת"ע ונישען על הידע והמומחיות של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully