וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברה נאורה תומכת בחלש": ערכי בית הספר שבו 99% זכאים לבגרות

30.8.2016 / 20:30

מנהל ביה"ס בבית ג'אן הסביר באולפן וואלה! NEWS כי "אנחנו משרתים את התלמידים, את הכפר, את העדה הדרוזית - ומשם את המדינה". על קמפיין בנט טען: "לא כל אחד יכול לעשות 5 יחידות"

עריכת וידאו: אביב אירגז

"אנחנו משרתים את התלמידים שלנו, משרתים את הכפר, את העדה הדרוזית ובסופו של דבר אנחנו משרתים את הכלכלה, הביטחון ואת מדינת ישראל" – כך הסביר היום (שלישי) עלי סלאלחה, מנהל בית הספר המקיף בבית ג'אן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. את הדברים אמר יממה לאחר פרסום מדדי החינוך ברשויות המקומיות, לפיהם בבית הספר 99% זכאים לבגרות.

"כל תלמיד הוא חשוב. זה רק לא בשבילי, אלא בשביל ההורים והכפר", המשיך סלאלחה והסביר את סיסמת בית הספר, שלפיה "אין תלמיד שנכשל, יש תלמיד שלא הצליח".

לדבריו, "חברה נאורה היא חברה שתדאג לחלש שבתוכה, ולא רק לחזק. אני מאמין בקונספט של בית ספר דמוקרטי שאומר שלא צריך רק חמש יחידות ומדעים. אני נותן לתלמיד הרבה דברים בנוסף ללימודים הרגילים - חיי חברה, טיולים, ואם מתאפשר אתן גם חוגים של ציור ואמנות בבית ספר".

חוזרים לכיתות || סיקור מיוחד:
"בתי קיבלה מחלת מין מהחול": הורים בחולון מאיימים להשבית גנים
מדד החינוך החדש מעורר התנגדות: "ברגע שמדדת ערכים, רצחת אותם"
חיזוק ההוראה: 500 מורים מנוסים ישמשו מנטורים לעמיתים צעירים

בית הספר תיכון בית ג'ן. ינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"בחמש יחידות מתמטיקה אנחנו מעל הממוצע". בית הספר התיכון בבית ג'אן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

סלאלחה הסביר את הנתון, לפיו 41% מתלמידיו זכאים לבחינות בגרות מותאמות בשל היותם לקוי למידה, ולעובדה כי ממוצע המצטיינים בבית הספר נמוך מביתר הארץ. "מה זה מצטיין לתעודת בגרות?", אמר, "הוא צריך חמש יחידות מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה ומדעים. כל בית ספר מחולק לשלושה חלקים: חלשים, בינוניים וחזקים. מבחינת החזקים, אנחנו משתדלים שיהיו לנו כמה שיותר כאלה. לדוגמה, בחמש יחידות מתמטיקה אנחנו נמצאים ב-12% יותר מהממוצע".

לגבי התלמידים בעלי לקות למידה הסביר: "יש תלמידים שהכתב שלהם לא ברור וכדי להקל עושים להם שעתוק והם מכתיבים, זה לא אומר שעוזרים להם. נותנים להם תוספת זמן, אבל לא עושים את הבחינה במקומם או מורידים להם שאלות או חומר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"בחברה היהודית נעלבו מהקמפיין של בנט"

"אני חושב שהקמפיין של חמש יחידות מתמטיקה היה אגרסיבי", המשיך סלאלחה, "אנחנו אנשים שונים, מה שיש לי יכול להיות שאין לך. לא כל אחד יכול לעשות חמש יחידות. בזכאות המינימלית כל אחד יכול להצליח, אין אחד שלא יכול. אבל השאלה היא איך משפרים את הבינוניים והתשובה היא שצריך להשקיע בהם משאבים. בחברה היהודית הרבה נעלבו מהקמפיין".

הוא הוסיף כי גם לסיום הלימודים עם חמש יחידות באנגלית איך הכרח. "הנוער שלנו מכיר את האנגלית לא רע, לא אאנוס אותם לחמש יחידות. לא צריך. מי שרוצה ללמוד רפואה או בחו"ל צריך את זה ונעזור לו". סלאלחה סיכם את הדברים ואמר כי "אנחנו כבר יודעים את התוצאה של שנה הבאה". עם זאת טען: "צריך לשנות את שיטת ההוראה וצריך עוד משאבים לפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully