וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרפו מיליוני שקלים": כך פעלה הרשת ש"ייבאה" חירשים לקבץ נדבות

22.8.2016 / 18:30

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של שלושה מחברי הכנופיה, שחשודה כי הביאה לישראל כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה לאחר שפיתתה אותם דרך הפייסבוק. "הם הטילו עליהם אימה"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרם של שלושה מתוך שש החשודים בניהול רשת של "ייבוא" כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, זאת לצורך העסקתם כקבצנים תוך העסקתם בתנאי עבדות. העבירות המיוחסות להם כוללות אונס, מעשי אלימות והחרמת דרכונים. לפי החשד, הם השתמשו בפייסבוק כדי לפתות את אותם אזרחים, רובם מאוקראינה, כדי שיבואו לישראל.

"הם הטילו אימה על הקבצנים החרשים", אמר נציג המשטרה במהלך הדיונים, שם התברר כי החקירות מתבצעות תוך שימוש במתורגמנים של שפת הסימנים. במשטרה בודקים את היקף הפעילות של חברי הכנופיה כדי לגלות אם הם הביאו לישראל עוד אזרחים זרים חירשים, כמו גם את הסכום שצברו. לפי הערכות, מדובר במיליוני שקלים.

בין העצורים נמצא יהורם בלילטי, תושב אשקלון שנעצר יחד עם בנו יגל. האב חשוד בסיוע להלנת תושב זר, בעבודת כפיה, בכליאת שווא, בתקיפה, בסחר בבני אדם לעבודת כפיה ובשוד. מעצרו הוארך בשמונה ימים. בנו, כדורגלן ודוגמן חשוד בעבירות דומות ומעצרו הוארך בשלושה ימים. מעצרו של חשוד השלישי, אדוארד קובליוב, הוארך בשבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS
האם "איזו שמלה יפה" היא הטרדה מינית? בית הדין לעבודה קבע שלא
טורקיה על התקיפות בעזה: "פציעת אזרחים חפים מפשע אינה מקובלת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדוארד קובליוב, אחד החשודים, בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי הכנופיה חשודים כי גייסו את הקבצנים דרך הפייסבוק. הם כתבו פוסטים ובהם הציעו לחירשים להגיע לישראל למטרת תיירות. לאחר שהגיעו לארץ, הם היו אוספים אותם, לוקחים מהם את הדרכונים ומעבידים אותם בכל יום במשך 14 שעות ברציפות, בגשם או בחום. לפי החשד, כל מתרים היה מביא לחברי הרשת מעל 2,000 שקל ביום, שמהם הוא היה מקבל בין 140 ל-190 שקלים, לכל היותר. בדרך כלל, לאחר שלושה או ארבעה חודשים כאשר אשרת התייר הסתיימה, חברי הכנופיה נהגו לשחרר את המתרימים ולהטיס אותם למולדתם.

במשטרה טוענים כי עשרת האזרחים הזרים שוהים בישראל זה חודשים רבים. ואולם, רק לפני שבועיים הגיע לידיה המידע על כך. לטענתה, בתום חקירה סמויה שהתנהלה בפרק זמן קצר באופן יחסי, היא הצליחה לאתר את דירת המסתור בנתניה שבה הם הוחזקו. במהלך היום עדכנה המשטרה את רשות המסים בפרשה הסבוכה. היא הציעה לה להצטרף לחקירה מתוך הערכה כי רוב הכסף שהותרם הועבר ברובו לכיסיהם של החשודים מבלי לדווח לשלטונות המס.

ברשות ההגירה והאוכלוסין טוענים כי זיהו כבר לפני כשנה את תופעת "הייבוא" של בעלי מוגבלויות וחירשים ממזרח אירופה, כדי שאלו יתרימו כספים ברחובות מעוברים ושבים. הרשות ניהלה חקירה נגד כמה מהחשודים שנעצרו היום. "זיהנו את התופעה כבר לפני כשנה וחצי, אבל לא ידענו שיש רשת שמאגדת את כולם. לאחר פעילות שלנו ושל המשטרה עלינו על זהות חברי הרשת הישראלית", אמר גורם בכיר ברשות ההגירה.

לפי ההערכה, עשרות אזרחים זרים הובאו בשנתיים האחרונות לישראל בשיטה זו. "אנחנו מניחים כי לולא היינו מבצעים היום את המעצרים, התופעה הזו הייתה מתרחבת עוד יותר", הוסיף הגורם הבכיר ברשות ההגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully