וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטוף דאעש שוב "מדווח" מהשטח: "חאלב ממשיכה לשגשג"

ג'ון קנטלי, העיתונאי הבריטי שמוחזק בידי הארגון בשנתיים האחרונות, תועד פעם נוספת כשהוא "מסקר" עבור "המדינה האיסלאמית" את הנעשה בשטחים שבשליטתו. "למרות ההפצצות, הלוחמים ממשיכים בחייהם"

צילום: יו טיוב עריכה: ניב פוקס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (שני) סרטון חדש שבו נראה החטוף הבריטי ג'ון קנטלי מספר על החיים בעיר חלב שבסוריה. קנטלי, עיתונאי לשעבר, הופיע בעבר בכמה סרטונים של הארגון, שבהם "דיווח" על הנעשה באזורים שבשליטת הארגון הקיצוני.

בסרטון, ששוחרר תחת השם "בתוך חלב", סוקר קנטלי את העיר. לטענתו, על אף שהיא "הוחרבה עד היסוד" על ידי הפצצות הקואליציה האמריקנית כמו גם על ידי צבא סוריה, חלב עדיין מתפקדת תחת שלטון דאעש ונהנת מ"כלכלה משגשגת". כמו כן, קנטלי מבקר גם בבית ספר בעיר, שם נראים ילדים מתאמנים לקראת "הפיכתם לדור הבא של לוחמי המוג'האידין".

כמו כן, קנטלי התייחס גם לטיסות המל"טים של כוחות הקואליציה בשמי האזור. החטוף טוען כי הלוחמים לא מושפעים מההפצצות. הם "נהנים מכוס תה, ממשיכים לבנות בתים חדשים ופשוט ממשיכים בחייהם".

הסרטונים הקודמים של קנטלי
שבוי דאעש שוב "מדווח": העסקים במוסול נמשכים כרגיל
שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"

העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי בסרטון של דאעש בעיר חאלב, סוריה, 09 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
ג'ון קנטלי בעיר חאלב/צילום מסך, טוויטר

קנטלי, בן 43, נלקח בשבי הארגון בסוף שנת 2012. בחודש שעבר פורסם סרטון שבו הוא "דיווח" על הנעשה בעיר מוסול שבעיראק, שנפלה לידי הארגון בקיץ שעבר.

"היום אנחנו על גג העולם במוסול, צופים על העיר השנייה בגודלה בעיראק הנמצאת בשליטה מלאה של 'המדינה האיסלאמית' מזה חמישה חודשים. זהו לב החליפות ובית לכשני מיליון בני אדם", אמר קנטלי בדיווחו. "התקשורת אוהבת להציג את החיים במדינה האיסלאמית כמדכאים, כאילו אנשים הולכים כבולים ומוכים במשטר טוטליטרי נוקשה. אך למעשה, לבד ממזג אוויר סגרירי של דצמבר, העסקים במוסול נמשכים כרגיל".

"שום ביקור במדינה מוסלמית אינו שלם בלי לערוך קניות בשוק", המשיך קנטלי. "השוק הומה ובו ניתן לקנות הכול החל מבגדים ועד מציתים, בשמים ותיקים. בכל מקום שבו מסתכלים, נדהמים מכמה הומה וקדחתני השוק". הוא הבהיר כי "זו אינה עיר שחיה בפחד כפי שבתקשורת המערבית רוצים שתאמינו".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully