וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה עונה לבנט: "חטפתי פגיעות בטנק ביום הכיפורים, אני בוגד?"

23.1.2015 / 13:12

סרטון שהפיץ הבית היהודי משווה בין מועמד העבודה לכנסת לבין חמאס. בשיחה עם וואלה! חדשות יונה מגיב בחריפות: "זה ניסיון מתקדם להסית ולהכפיש, אקט בזוי. אני בוגד והם משחררי המולדת?". בעבודה שוקלים להתלונן על הסתה

פרופסור יוסי יונה בכנס של מפלגת העבודה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"השתתפתי בקרבות וחציתי את התעלה". יוסי יונה/נמרוד סונדרס

משיב אש: הפרופסור יוסי יונה, שהוצב במקום ה-23 ברשימת המחנה הציוני לכנסת, הגיב היום (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות לסרטון הבית היהודי שפורסם אמש, ובו נערכת השוואה בין עמדותיו ובין עמדות חמאס. "אני נלחמתי כטנקיסט מתנדב על גדות התעלה במלחמת יום כיפור. ערקתי מג'וליס, שם הוצבתי כחייל ביחידה עורפית והצטרפתי למלחמה. המפקדת אמרה לי שאואשם בעריקה אם אעזוב את הבסיס, אבל היה לי ברור שאלך. השתתפתי בקרבות וחציתי את התעלה. קיבלתי חמש פגיעות ישירות בטנק שלי. אז לומר שאני בוגד והם משחררי המולדת?".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
המאני טיים של הבחירות: מה יגרום לאיחוד בזק בין נתניהו לבנט?
היסטוריה במגזר: הרשימות הערביות ירוצו יחד בבחירות
סיסמת הבחירות של המחנה הציוני: "זה אנחנו או הוא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלב מתקדם בנסיונות להסתה והכפשה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי יונה, "זה שלב מתקדם בנסיונות להסתה והכפשה. נראה שאני רק אחד מהיעדים שאליהם מופנות הבליסטראות. רשימת החיסול של בנט כוללת את הוועדים, ההומואים, השמאלנים, וכל מי שנחשד בעיניו בהיעדר נאמנות. יותר מאשר אני רואה את זה כפעולה נגדי, זו השחתה והידרדרות לתהומות. אנחנו רואים אילו סכנות נשקפות לדמוקרטיה הישראלית מכיוון הימין הסהרורי. זה לא מפחיד אותי אבל זה מקומם ומכעיס. זו פגיעה בנו, בקולקטיב הישראלי. זו פגיעה בעקרונות של שיח הוגן. אין כאן פגיעה בחופש הביטוי, חופש הביטוי מאפשר זאת. אבל זה עלבון לנו שהתרופפו הנורמות הציבוריות עד כדי כך שיש את מופעי בשטנה המשחוררי רסן האלה. אני מסתכל על זה ומשתומם. מה האקלים החברתי והערכי שמאפשר לאדם להתבטא כך בזחיחות דעת? הוא מפורר את החישוקים שמאחדים אותנו בחברה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זה לא חמאס, זה יוסי יונה"

פרופסור יונה, נחשב לאחד הסמנים השמאליים במפלגת העבודה, ולא פעם ביטא עמדות רדיקליות. בסרטון של הבית היהודי נראים משפטים שיוחסו לו ואשר עברו שיבוש כך שיישמעו כאילו הם חלק מתעמולה של חמאס, כמו לדוגמה "כול הכבוד לחיילים הציונים המיסרבים לישרת בשטחים הכבושים",הטעויות מכוונות ובמקור. בסרטון גם מופיע לוגו של ערוץ הטלוויזיה המזוהה עם חמאס, ובסוף הסרטון, שהועלה לערוץ היוטיוב הרשמי של נפתלי בנט, נכתב: "זה לא חמאס, זה יוסי יונה". הסרטון הועבר ליועץ המשפטי של מפלגת העבודה, שבודק אפשרות להתלונן על הסתה, במשטרה או בפני ועדת הבחירות המרכזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו פגיעה בעקרונות של שיח הוגן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונה התייחס לטענות שהופיעו בסרטון, ואמר: "בעבר קיימתי סדרה של מפגשים עם רבני יש"ע שארכה שנתיים. בסיומה שאלו אותי אותי אם עמדתי השתנתה. אמרתי שאני מייחל לשתי מדינות שהתוצאה שלהן היא פינוי התנחלויות, אבל אני מזדהה עם הכאב שלהם, ושאני חושב שצריך לפנות התנחלויות כי זה יבטיח את עתיד המדינה". לגבי ציטוט אחר אמר יונה: "אמרתי שאם יימשך הכיבוש יימשך הטרור, אבל זה אומר שאני תומך בטרור? אלה סילופים". בקטע אחר בסרטון מופיע הציטוט "טלי פחימה היא פעילת שלום אמיצה". על כך הגיב יונה ואמר: "כשהיא נפגשה עם זכרייה זביידי בפעם הראשונה, אמרתי 'אז מה קרה, כדי לעשות שלום צריך להיפגש עם אויבים'. אבל זה היה לפני שהתברר שהואמשה בסיוע בטרור ולפני שנכלאה. הם מציגים את זה כאילו בירכתי על מסירת ידיעות לאויב, זה סילוף בוטה והוצאת דברים מהקשרם כדי ליצור אווירה מתלהמת נגדי. אני חושב שזה אקט בזוי לרדת לתהומות כאלה כדי לזכות באלקטורט".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "יוסי יונה הוא אנטי-ציוני שאפילו לא מתנצל על זה, ותגובתו רק מוכיחה את ההתדרדרות של מפלגת העבודה למחוזות האנטי-ציונות".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלה סילופים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כדי לעשות שלום צריך להיפגש עם אויבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully