וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני יסיים תפקידו: "דרושים כישורים אחרים"

אובמה הכריז על פיטוריו של צ'אק הייגל, הרפובליקני היחיד בצוות הביטחון הלאומי של הבית הלבן. לדברי בכירים בוושינגטון, הנשיא החליט על הצעד בשיתוף עם הייגל, בעקבות כשלים בהתמודדות עם איום דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס
תת-מזכירת ההגנה לשעבר, מישל פלורנוי, מוזכרת שוב כמועמדת לתפקיד הבכיר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע היום (שני) על סיום תפקידו של שר ההגנה צ'אק הייגל. על פי הדיווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", אובמה החליט על הצעד ביום שישי האחרון לאחר סבב התייעצויות עם בכירי הממשל.

בכירים בוושינגטון הוסיפו כי ההחלטה על פיטוריו של הייגל, הרפובליקני היחיד בצוות הביטחון הלאומי של ממשל אובמה, קשורה להתמודדות של צוות הביטחון הלאומי של הבית הלבן עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "האיום דורש כישורים אחרים מאלה שהביא עמו הייגל", מסרו הגורמים.

"השנתיים הקרובות (עד לסיום כהונתו של אובמה) ידרשו מיקוד שונה", מסר בכיר בממשל. הוא הבהיר כי שר ההגנה לא פוטר, אלא שוחח עם הנשיא בנוגע לעתידו כבר לפני שבועיים, והשניים הסכימו יחד כי הגיע הזמן עבורו להפסיק את כהונתו. מדובר בשינוי הראשון בממשלתו של אובמה מאז הפסד הרוב הדמוקרטי בסנאט, בעקבותיו דווח כי אובמה יבצע שינויים בקבינט.

עוד בוואלה! חדשות:
שיחות הגרעין תמו ללא הסכם, המו"מ הוארך ליולי 2015
נחשפה תולעת ריגול מתוחכמת שפותחה במערב
הפלסטינים דחו את הפניה למועצת הביטחון של האו"ם

צ'אק הייגל ומרטין דמפסי בדיון בסנאט על המלחמה בעיראק. רויטרס
תפס את מרכז הבמה. דמפסי יחד עם הייגל בדיון בסנאט/רויטרס

עם זאת, גורמים בלשכתו של הייגל, בן 68, ניסו להדוף את השמועות וטענו בשבועות האחרונים כי הוא ישלים את ארבע השנים של כהונתו בתפקיד. בין המועמדים להחליפו בתפקיד, על פי בכירים בבית הלבן, תת-שר ההגנה לשעבר מישל פלורנוי, הסנאטור הדמוקרטי ג'ק ריד, וסגן שר ההגנה לשעבר אשטון קרטר. מחליפו של הייגל יהיה שר ההגנה הרביעי תחת אובמה, לאחר רוברט גייטס ולאון פאנטה.

גורמים בבית הלבן טענו כי הייגל התקשה להתקרב לנשיא אובמה ולזכות באמונו המלא במהלך עבודתם המשותפת. בשבועות האחרונים, את מרכז הבמה תפס לרוב ראש המטות המשולבים מרטין דמפסי, שנחשב מקורב יותר לאובמה, והיה זה שהציע את היוזמה למבצע צבאי נגד דאעש, לפי דיווחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אשאר בתפקיד עד שייקבע מחליף"

במסיבת עיתונאים שכינסו אובמה והייגל בבית הלבן, אמר אובמה: "הייגל לא היה שר הגנה רגיל. הוא הראשון בתפקיד זה ששירת בצבא. מעטים אחרים מבינים את החיילים כמוהו". לדבריו, "בחודש שעבר הוא דיבר איתי על הרבע האחרון של נשיאותי. היה זה זמן מתאים עבורו להשלים את שירותו. הוא היה ועודנו חבר יקר עבורי".

הייגל "הודה לנשיא על מילותיו החמות", ולסגן הנשיא ג'ו ביידן ולראש המטות המשולבים דמפסי, שהצטרפו למסיבת העיתונאים. "היה לי כבוד לשרת עם כל אחד מכם", הוסיף. "אשאר בתפקיד כל יום, כל רגע, עד שמחליפי ייקבע על ידי הסנאט", הבהיר הייגל. "לכבוד היה לי להוביל ולשרת עם אנשי משרד ההגנה. אני גאה במה שהשגנו".

(עדכון ראשון: 16:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully