וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעאש פרסם סרט בן שעה: אילץ סורים לחפור קבריהם

בסרט תעמולה אלים ומדמם מציג הארגון שבויים, לטענתו מצבא אסד, שאולצו לחפור את קבריהם בטרם הוצאו להורג. בסוף השבוע כבש דאעש עוד 60 כפרים כורדים, מהם נמלטו 60 אלף עקורים לטורקיה

יוטיוב

(צפו בקטע מהסרט שפרסם דאעש)

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הפיץ אתמול (שבת) לראשונה, סרט תעמולה אלים ומדמם באורך שעה. הסרט, שנערך בסגנון תיעודי, נראה כהפקה מורכבת הכוללת אפקטים מיוחדים, פסקול ושימוש בהילוך איטי ובקטעי ארכיון של מנהיגי המערב. הוא פורסם תחת הכותרת "להבות המלחמה: המאבק רק החל". הסרט חוגג את הכיבושים בעיראק וסוריה, ואחד החלקים המבחילים יותר שלו מציג חיילים סורים שנשבו חופרים את קבריהם לפני שהוצאו להורג.

אדם רעול פנים מטעם הארגון אומר באנגלית למצלמה: "אנחנו כאן עם הכלבים של בשאר אסד. אתם יכולים לראות אותם כעת חופרים את הקברים של עצמם היכן שהיו מוצבים. זהו הסוף שמחכה להם".

מסע הכיבוש של דעאש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בעקבות מידע על כוונה לפיגוע: תוגברה האבטחה בוותיקן
טורקיה: 49 חטופים שוחררו משבי דאעש "בפעולה מתוכננת"
ארה"ב: 10 מיליון דולר למידע על רוצחי העיתונאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך מתוך הסרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוי, שבדאעש נטען כי הוא חייל סורי, אומר למצלמה בעודו חופר: "שאלוהים ינקום בבשאר ויעשה לילדיו את מה שהוא עושה לנו. היום אנו חופרים את קברינו בידינו. "המדינה האסלאמית" שבתה אותנו בעודנו בורחים מדיוויזיה 17. היכן בשאר? אנו רק מספרים מבחינת צבא המשטר. הקצינים ברחו והשאירו את החיילים כאן שיחפרו כאן וימותו".

במקביל, ממשיך דאעש באין מפריע במסע הכיבושים שלו בשטחי סוריה, שם – בניגוד לעיראק - גם ממעטות עדיין מדינות המערב לפעול נגדו. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי במהלך היומיים האחרונים השתלט דאעש על 60 כפרים כורדים במדינה בסמוך לגבול טורקיה. 20 כפרים נכבשו במהלך השבת ו-40 במהלך יום שישי.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 18 חמושים מדאעש נהרגו במהלך המתקפה בסמוך לעיירה עין אל-ערב, אחד מהם אזרח סין. לפי דיווחים הוציא דאעש להורג 11 בני אדם בכפרים שנכבשו, בהם שני נערים. הקרבות נמשכים. סגן ראש ממשלת טורקיה נומאן קורטולמוש הבהיר כי טורקיה נכונה להגן על עצמה אם דאעש יאיים על גבולותיה באופן ישיר. "הארגון במרחק שבעה עד שמונה קילומטרים מגבולותינו", אמר. הוא התריע מסכנה של מאה אלף עקורים אם עין אל-ערב תיפול לידי דאעש.

דאעש פרסם סרטון ראשון באורך מלא, בו נראים חיילים סורים חופרים את קבריהם. צילום מסך
צילום מסך מתוך הסרט/צילום מסך

עצמת א-שיח', מפקד הכוחות הכורדיים המגנים על העיירה, אמר כי קרבות מתנהלים כעת בצפונה ובמזרחה. הוא הדגיש כי לוחמי דאעש התקדמו הלילה לעבר העיירה וכי הם משתמשים בטילים, ארטילריה, טנקים ונגמ"שים. הוא הדגיש כי כעת הם נמצאים כ-15 קילומטרים מהעיירה עצמה. הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי יותר מ-300 לוחמים כורדים נכנסו לסוריה דרך טורקיה כדי לנסות לבלום את התקדמות דאעש לכיוון עין אל-ערב.

לוחמי פשמרגה כורדים ליד תל עפר ממערב למוסול. אוגוסט 2014. רויטרס
לוחמי המיליציה הכורדית בדרכם להתעמת עם חמושי דאעש/רויטרס

לדברי סגן ראש הממשלה הטורקיה קורטולמוש, 60 אלף פליטים כורדים שנמלטו מאזורי הקרבות נמלטו לשטחה של טורקיה הסמוכה. "אף מדינה בעולם לא מסוגלת לקלוט עשרות אלף פליטים בין ליל ולמצוא להם מחסה ללא תקלות", אמר. העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח כי מיד עם ההודעה על פתיחת הגבולות, חצו המוני נשים, ילדים וקשישים את גדר התיל המפרידה בין שתי המדינות, תחת פיקוח כוחות הביטחון הטורקים. אחת הנשים אמרה, בעודה בוכה: "אלוהים יברך את טורקיה, היא הצליחה להציל את שני ילדיי".

מה הביא לשחרור החטופים הטורקים?

בתוך כך, נמשך המסתורין סביב שחרורם בשבת של 49 בני ערובה טורקים שנפלו בשבי דאעש כששהו בעיר מוסול בזמן שנכבשה על ידי הארגון הקיצוני. השלטון הטורקי מסרב למסור פרטים רבים על שחרורם. ראש הממשלה אחמט דאווטאולו אמר כי "לפנות בוקר נמסרו לידינו אזרחינו והבאנו אותם אל שטחנו". לדבריו, להשבתם אחראיות סוכנויות המודיעין של טורקיה שעשו זאת "בשיטות שלהן". נשיא המדינה רג'פ טייפ ארדואן הוסיף כי השבתם התאפשרה בשל "מבצע מתוכנן, מפורט וסודי". עם זאת, הטורקים טוענים כי לא שולם תמורתם כופר ולא נעשה שימוש בכוחות מיוחדים.

(עדכון ראשון: 18:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully