וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנות 12 תכננו לרצוח חברתן לכיתה ולקבור אותה בבור"

13.4.2014 / 10:53

הארבע, תלמידות כיתה ו' מהמרכז, מואשמות שתכננו להוביל נערה לחורשה, לדקור אותה בסכינים שלקחו מחדר המורים ולקבור אותה בבור. הן למדו לטשטש ראיות מסדרה בערוץ הילדים

ארבע נערות בנות 12, תלמידות כיתה ו' בבית ספר במרכז הארץ, הואשמו הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום לנוער בתל אביב כי קשרו קשר לרצוח את חברתן לכיתה, ותכננו את המעשה לפרטי פרטים. לפי כתב האישום, הארבע תכננו להוביל את חברתן לחורשה הסמוכה לבית הספר, ושם לדקור אותה ואז לקבור אותה בבור שהכינו מבעוד מועד ולאחר מכן להחליף את הבגדים על מנת להעלים ראיות. כל זאת, בשל חשדה של אחת מהן כי הנערה קיללה את אחותה.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
חשד: הורים מאשקלון טלטלו את בתם בת ה-3 חודשים
הרוג ופצוע בינוני בקטטה שפרצה בין חסרי בית בצפת
קטטה באשדוד: ארבעה צעירים נדקרו, אחד במצב קשה

אילוסטרציית נערה. ShutterStock
תכננו מראש מילת קוד וכיצד לטשטש ראיות. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנכתב/ShutterStock

בתחילת החודש הזעיקה מנהלת בית הספר את חוקרי משטרת מסובים וסיפרה כי כמה תלמידות, בהן הנערה שאותה תכננו לדקור, שמעו את הנערות הנאשמות משוחחות בתא השירותים ומתכננות את המעשה. בעקבות עדותה של המנהלת, הבנות עוכבו על ידי חוקרי הנוער. אלה ערכו חיפוש על גופן ובתיקיהן, ואיתרו שני סכינים שאמורים היו לשמש, כך על פי כתב האישום, לביצוע הרצח. בחקירתן סיפרו הנערות כי לקחו את הסכינים ללא רשות מהמטבחון של חדר המורים.

לפי כתב האישום, הנערות למדו מצפייה בתכנית "גאליס" המשודרת בערוץ הילדים איך לטשטש טביעות אצבע, והחליטו לעשות זאת. שתיים מהן חיפשו את מנקה בית הספר כדי לקבל ממנו כפפות חד-פעמיות, אך הן לא מצאו אותו. כמו כן, הן תכננו לנעול נעליים ישנות על מנת שלא יזהו את טביעות הנעליים שלהן.

הנערות סיכמו על מילת קוד שאחת מהן אמורה הייתה לומר בקול רם כדי לאותת לחברותיה לתקוף את הנערה, לאחר שזו תובא לחורשה. על פי כתב האישום, בשלב זה אמורות היו שתיים מהנערות לדקור את הנערה בבטנה כמה פעמים, להשאיר אותה בחורשה ולברוח אל מחוץ לעיר.

למרות גילן הצעיר, הנערות נשלחו למעצר בית, שהוארך עד היום. הבוקר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הארבע בגין קשירת קשר לביצוע רצח, גניבה והחזקת סכין. באירוע הייתה מעורבת נערה נוספת, מתחת לגיל האחריות הפלילית, ולכן לא הוגש נגדה כתב אישום.

מערוץ הילדים נמסר בתגובה: "הסדרה גאליס איננה מעודדת בשום צורה התנהגות אלימה. הדבר היחידי שאותו ניתן היה להבין מהסדרה הוא שטביעות אצבעות יכולות להפליל, כפי שניתן ללמוד מסדרות רבות אחרות. ערוץ הילדים מגנה כל התנהגות אלימה, ומצר על כך שמיעוט אלים בחר לפרש את תכני הסדרה באופן שגוי. הסדרה גאליס הינה דרמה יומית איכותית המיועדת לילדים ובני נוער ותכניה מותאמים לקהל היעד תוך הקפדה יתרה ואחריות מול הצופים וכמובן שאיננה מעודדת אלימות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully