וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יותר ממחצית המורדים - ג'יהאדיסטים וקיצוניים

מחקר חדש מעריך כי בין המורדים הלוחמים נגד משטרו של נשיא סוריה, עשרות אלפים מקושרים לאל קאעדה או שהשקפת עולמם דומה לזו של אנשי הג'יהאד. "ההתנגדות כבר אינה חילונית"

מספרם של המורדים בסוריה הנאבקים במשטרו של בשאר אסד עומד על כ-100,000 לוחמים, אך לאחר יותר משנתיים של לחימה הם התפצלו לכאלף קבוצות. מחקר חדש הסיק כי יותר ממחצית המורדים הם ג'יהאדיסטים ואיסלמיסטים קיצוניים.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
ההסכם הסורי: בישראל לא יודעים אם לברך או לקלל
סוריה: ”ההסכם – ניצחון שימנע מלחמה נגדנו”
אסד מבין היטב: עליו לנצל את קרב המעצמות

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
רק מיעוט קטן של המורדים משויכים לקבוצות חילוניות או לאומנית. מורדים בחלב, בחודש שעבר/רויטרס

IHS Jane's, חברה בריטית למחקרי ביטחון, העריכה במחקר כי בין המורדים 10,000 ג'יהאדיסטים – בהם לוחמים ממדינות זרות - הנלחמים עבור פלגים רבי עוצמה המקושרים לאל קאעדה. כ-30 אלף הם איסלמיסטים קיצוניים אשר השקפת עולמם דומה לזו של אנשי הג'יהאד, אך הם ממוקדים במאבק הסורי ולא במטרות רחבות ובינלאומיות.

מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס. סוריה, יולי 2013. רויטרס
בין המורדים 10,000 ג'יהאדיסטים הנלחמים עבור פלגים רבי עוצמה המקושרים לאל קאעדה. לוחמים מארגון ג'הבת א-נוסרה המזוהים עם אל קאעדה, בעיר חומס/רויטרס

על פי המחקר, בין המורדים גם לפחות 30 אלף מתונים המשתייכים לקבוצות בעלות אופי איסלמי – כלומר, רק מיעוט קטן של המורדים משויכים לקבוצות חילוניות או לאומנית. ההערכה הבריטית, שתפורסם בשבוע הבא, קובעת כי פחות משליש מהמורדים "ידידותיים" לבריטניה. ההערכה האמריקנית היא שהמספר אף קטן מזה.

המחקר התבסס על הערכות מודיעין וראיונות עם פעילים וחמושים. צ'ארלס ליסטר, מחבר הניתוח, אמר כי הרעיון לפיו "בעיקר קבוצות חילוניות מובילות את ההתנגדות" כבר אינו נכון: "ההתקוממות כעת נשלטת על ידי קבוצות שיש להן לפחות נקודת מבט איסלמית". הלחימה הממושכת הביאה להתפצלות המורדים לקבוצות רבות הפועלות באזורים קטנים ברחבי המדינה, כשנאמנותם היא לרוב לארגונים גדולים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully