וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש או פעולה קרקעית? חמאס סירב לתנאי ישראל

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר כי ארגונו לא הסכים לשני תנאים שישראל הציבה - יצירת אזור חיץ סמוך לגדר והפסקת הברחות הנשק. גורם ביטחוני בישראל: טרם הושג הסכם

רויטרס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הבהיר הערב (ראשון) כי ארגונו סירב לשני תנאים להפסקת אש שהציבה ישראל, כשברקע אפשרות של פעולה קרקעית ברצועת עזה. בראיון לרשת "אל-ערביה" אמר אבו מרזוק כי "חמאס לא קיבל שום מסמך מהצד הישראלי שנוגע להפסקת האש. ישראל אמנם דיברה עם מצרים על הפסקת אש, היא אף העבירה שני תנאים להפסקה זו, אולם חמאס לא מקבל את התנאים הללו. התנאים שישראל הציבה הם: יצירת אזור חיץ (אזור סמוך לגדר הגבול שישראל אינה מאפשרת נוכחות בו - נ.י) והפסקת הברחות הנשק. הייתה היום במצרים משלחת ישראלית שניהלה מגעים על הפסקת אש".

אבו מרזוק טען כי אין כל משמעות לתנאים שהציבה ישראל. "פלגי ההתנגדות ימשיכו להתחמש וישראל צריכה לדעת את זה. חמאס רוצה הפסקת אש כוללת וללא התנאים שעליהם מדברת ישראל", הדגיש הבכיר.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
בפעם השנייה היום: יורטה רקטה שנורתה לגוש דן
צה"ל ניסה לחסל האב; 11 בני משפחת א-דלו נהרגו
צפו: חיל הים מחסל פעיל ג'יהאד עולמי בעזה

נשיא מצרים מוחמד מורסי וראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, בקהיר, נובמבר 2012. AP
משעל ומורסי בפגישתם היום במצרים/AP

גם דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זוהרי, אמר שהמאמצים לגיבוש הפסקת אש "לא הובילו לשום דבר עד כה". השניים אמרו את הדברים בעוד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נועד הערב עם נציגים מתנועת החמאס ומהג'יהאד האיסלמי במסגרת המאמצים להביא להפסקת אש בין הארגונים הפלסטינים לישראל.

גורם ביטחוני בכיר בישראל אישר כי טרם הושג הסכם עם החמאס בתיווך מצרי למרות המאמצים. "יש מאמצים של המשטר המצרי בסיוע המערב, אך המגעים לא הבשילו להסכמה. למדינת ישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה ולכן הצבא נערך לממש את החלטות הדרג המדיני. צה"ל שריכז בדרום את סדר הכוחות הגדול ביותר בעשור האחרון, נערך לאפשרות של פעולה קרקעית כאילו לא מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים". אגף כוח האדם בפיקוד אלוף אורנה ברביבאי גייס את המכסה הנוספת שאישרה הממשלה לצה"ל ובכך הגיע מספר חיילי המילואים ל-30 אלף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פגיעה ברכב בכניסה לאופקים. דרור עינב
הרכב שנפגע מרקטה באופקים היום/דרור עינב
כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
"המצב מחריף גם בישראל וגם בעזה"/GettyImages, Lior Mizrahi

בינתיים נמשכות התקיפת של חיל האוויר בעזה, כשכלי תקשורת ערביים דיווחו כי הופצץ ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא. לא דווח האם עיסא שהה בבית בעת ההפצצה. עיסא, בכיר הזרוע הצבאית שנחשב למקורב לג'עברי ומי שעמד לצדו במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, נחשב גם כן כמועמד אפשרי לרשת אותו.

בישראל הבהירו כי צה"ל ממשיך להרחיב את הפעולות ברצועה ובירושלים דורשים הפסקת ירי מוחלטת מצד חמאס וארגוני הטרור על ישראל כתנאי להידברות על הפסקת אש. "קודם כל שייפסק הירי ואחר כך יהיה אפשר לדבר על השאר", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ הצרפתי לורן פביוס, כאשר הציג בפניו את תנאי ישראל נוכח ניסיונות הקהילה הבינלאומית להביא להפסקת אש.

6 ילדים נהרגו בניסיון חיסול של בכיר חמאס. רויטרס
תקיפה ברצועת עזה, היום/רויטרס

"צריך בדחיפות להגיע להפסקת אש", אמר פביוס במסיבת עיתונאים שקיים בסיום ביקורו בבית השגריר הצרפתי ביפו. "אי אפשר לפתור את הדברים לעומקם באופן מיידי, אלא לעשות את הדברים בשני שלבים. קודם כל להשיג הפסקת אש ואחר כך לחפש ערבויות בינלאומיות על מנת לקדם פתרונות לטווח הארוך". פביוס הזהיר כי "המצב מחריף גם בישראל וגם בעזה. יש יותר מדי הרוגים, זה יוצר לחץ מאוד כבד ואיום אדיר. המלחמה איננה אופציה. מלחמה אינה פתרון, אלימות לא פותרת סכסוכים ובעיות".

פביוס הדגיש כי אין כל שינוי במעמדה הדיפלומטי המוקצה של ממשלת חמאס בצרפת, וכי לא מתקיימים כל מגעים ישירים בין צרפת והחמאס. "אין שום קשר ישיר עם החמאס, אבל יש לנו דיונים עקיפים ואנחנו יודעים מה הם רוצים". פביוס סירב לפרט את תוכן ההצעות שהועלו בפגישה עם נתניהו, ורק הדגיש כי מטרת ביקורו היתה "לקרב בין העמדות ולהגיע להפסקת אש", וכי צרפת מוכנה להשתתף במאמץ בינלאומי להבטחת פתרון ארוך טווח. "מה שנחוץ כעת הוא התחייבות ומחויבות של הצדדים הלוחמים להפסיק את האש. קודם כל צריך להיות רצון פוליטי בשני הצדדים", אמר.

לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@walla.com
טל - tal_sh@walla.net.il
אמיר - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully