וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעדי המשטרה: פחות דו"חות ומאבק מוגבר בבריונות

ענת שלו

4.3.2012 / 18:15

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הציג את יעדיה המרכזיים של המשטרה לשלוש השנים הקרובות. בראשן - חיזוק הקשר מול האזרח ושיפור האפשרות להגן עליו והקמת עוד תחנת במגזר הערבי

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הכריז היום (ראשון) על היעדים בהם תתמקד המשטרה בשלוש השנים הקרובות במסגרת תכנית "נקודת מפנה". בין היתר הוכרז על הצורך של המשטרה לחזק את הקשר מול "האזרח שומר החוק", הקמת תחנות משטרה נוספות במגזר הערבי, הכפלת כתבי האישום וביטול של שיטת המכסות במשטרת התנועה כך שתהיה התמקדות בעבירות "איכותיות" ולא בכמות המקרים הנתפסים.

דנינו הכריז על מספר צעדים במטרה לשפר את הקשר בין האזרח שומר החוק לבין המשטרה ובהם שיפור השירות הניתן במוקדי 100 ובתחנות המשטרה. "גילינו שבכל המקומות שהאזרח שומר החוק בא במגע עם המשטרה ניתן עד כה פחות דגש מבחינת משאבים ואמצעים". דנינו הסביר כי המשטרה מיפתה "את הנקודות בהם האזרח שומר החוק בא במגע עם המשטרה וחשבנו איך לשפר אותם". לדבריו, "מוקד 100 מקבל כתשע מיליון פניות בשנה, כ-20% מהם מובילים לאירועי חירום. אנו מבנים הפרדה בין אירועי חירום לבין קבלת מידע ומתחזקים את שני התחומים. יותר שוטרים מנוסים וסטודנטים ייכנסו למוקדי 100 ויפתחו עמדות מידע נפרדות. כמו כן נוסיף דוברי ערבית כך שיינתן שירות למגזר הערבי".

המפכ"ל הודיע עוד כי בכוונת המשטרה לשפר את האפשרות להגן על האזרח. "אנחנו כעת בממוצע של אחד לתשע בין מספר כתבי האישום המוגשים למספר העבירות המבוצעות. אני רוצה להגיע למצב בו היחס יהיה אחד לחמש וסיכויי העבריין להיתפס יוכפל בעצם. היעד נקבע לשלוש שנים כך שאנו נגיע לכך בתחילת שנת 2015".

מספר הדו"חות ירד ברבע מיליון

דנינו מנה צעדים נוספים בהם מתכוונת לנקוט המשטרה, ראשית כל – ובהתאם לתקציב, להציב מספר תחנות משטרה נוספות במגזר הערבי. "המצב שם חלש ואנחנו רוצים להציב שם עוד תחנות משטרה. הצבנו לראש הממשלה תכנית צנועה, המדברת על תקציב ריאלי. ראש הממשלה נתן לנו הסכמה עקרונית לעניין, עכשיו צריך לראות שהתקציבים יתממשו ונוכל להתחיל לחזק את המערך שלנו בתוך המגזר הערבי".

בכל הנוגע למשטרת התנועה, הדגיש המפכ"ל כי בניגוד לביקורת שהושמעה בעבר, מכסות מתן הדו"חות בוטלו. "ביטלנו את המכסות של משטרת התנועה עם כניסתי לתפקיד במאי. בתקופה הזאת, גם מינינו ראש אגף תנועה חדש". דנינו פירט את הנתונים ואמר כי "עד ה-31 בדצמבר אשתקד רשמנו רבע מיליון דו"חות פחות. אנו מתמקדים יותר בעבירות בריונות כמו נהיגה בשכרות ובאור אדום".

עוד אמר המפכ"ל כי "הייתה ירידה של 27% בתאונות הדרכים הקשות בתקופה הזאת והמגמה הזו ממשיכה גם השנה, עם תחילת שנת 2012 בחודשים ינואר-פברואר יש ירידה של 19% בהרוגים בתאונות דרכים וזאת המגמה. הרפורמה תהיה באכיפה ובענישה – נתמקד באכיפה איכותית, עבירות תנועה חמורות ובבריונות בכביש".

דנינו הזכיר באותה נשימה גם את מצבם של השוטרים והצורך לתגמל אותם בדרך להגעה ליעדים שסימן: "השכר של השוטר צריך לגדול. השכר של שוטר מתחיל עלה מ- 5,144 שקלים ל- 7,200 שקלים ברוטו, שזה כמעט 40% יותר". הוא הזכיר את המגעים מול האוצר בנושא זה ואמר כי "אנחנו מתקדמים בצורה טובה מול האוצר בנוגע לשכר השוטר הנגד. המטרה היא להגיע למקום בו לשוטרים באשר הם יש שכר ראוי. הם ראויים לכך וזכאים לכך".

עוד באותו נושא:
המפכ"ל דנינו: "איבדנו את האזרח שומר החוק"
מפקד מחוז מרכז במשטרה מסכם שנה סוערת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully