וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"חות החניה" של מרצ: "אישה - שרת בפומבי"

פנחס וולף

2.12.2011 / 3:53

מאות בעלי רכבים יגלו על מכוניותיהם "דו"חות חניה" פיקטיביים שהניחו פעילי מרץ על מכוניותיהם בגין חברות בארגוני זכויות אדם, שירת נשים והשכרת דירה לערבי. "הדו"חות - סימן אזהרה"

פעילי מרצ הניחו הערב (חמישי) מאות דוחות חניה פיקטיביים על רכבים בתל אביב, ובהם קנסות לכאורה, בגין "הפרת החוקים והתקנות החדשות שמקדמת ממשלת נתניהו". בין היתר ניתנו דו"חות בגין הפצת לשון הרע, שירת נשים בפומבי, חברות בארגון זכויות אדם והשכרת דירה לערבים.

"הגיע לידיעתנו כי הנך חבר בארגון זכויות אדם. מעשה זה מהווה עבירה על 'חוק קירשנבאום- אקוניס- ביבי' הפוגעת בשלטון סתימת הפיות של ממשלת נתניהו. לכן עלייך לשלם קנס בגובה 45% ממשכורתך החודשית", נכתב באחד ה"דו"חות". ב"דו"ח" אחר נכתב: "אישה, הגיע לידיעתנו כי שרת בפומבי. מעשה זה מהווה עבירה על 'חוק כבוד החרדי התשע"ב' ולכן עלייך לשלם קנס זה וכן תיאסר עלייך היציאה מהבית למשך 30 יום". ועוד "דו"ח": "על פי חוק לשון הרע, הטוקבק שכתבת נחשב כפוגעני ומאיים על הממשלה ו/או העומד בראשה ולכן עליך לשלם קנס זה עקב שימוש בחופש הביטוי".

מזכ"ל מרצ, דרור מורג, הסביר כי, "הדו"חות הללו הן סימן אזהרה מהבאות. לא מדובר בחזון אפוקליפטי אלא במציאות שאזרחי ישראל עשויים להתעורר אליה בקרוב. קנסות בגין כתיבת סטאטוסים באתר פייסבוק יחולקו בקרוב מאוד, נשים כבר מודרות משורות הצבא ומהמרחב הציבורי, ארגוני החברה האזרחית עומדים בפני סכנת סגירה ומערכת המשפט חווה תהליך של חיסול. צעדי הממשלה הם אסון לאומי ועלינו להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

בתוך כך, קבוצה של פעילי המפלגה, יחד עם נציגים של השומר הצעיר ופעילי המחאה החברתית פנו לוועידת מרצ שהתכנסה הערב בתל אביב בדרישה לפתוח את הבחירות לראשות המפלגה, שיתקיימו בפברואר, לכלל חברי המפלגה ואף לפתוח מפקד במטרה לפתוח את השורות ולאפשר לאזרחים שהשתתפו במחאת האוהלים בקיץ לקחת חלק בבחירות. "אסור לנו לפספס את ההזדמנות הזו של הבחירות לראשות המפלגה כדי לתרגם את האנרגיות של המחאה לכוח פוליטי", אמר תום כהן, פעיל בתא הסטודנטים של מרצ באוניברסיטת תל אביב.

עוד בנושא
הדרת הנשים מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק לשון הרע
חוק העמותות המתוקן: ארגוני שמאל - לשימוע בכנסת

  • עוד באותו נושא:
  • דו"ח חניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully