וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין נחת בישראל: "הכל קשקוש של האמריקאים"

יאיר קליין, ששוחרר מהכלא ברוסיה לאחר שלוש שנים, נחת בישראל. עם חזרתו אמר כי מעצרו היה "קשקוש של האמריקאים". בת זוגו, מיכל בר: "שמחה שהוא סוף סוף בבית"

אורי לנץ

(צילום: קובי אליהו)

יאיר קליין, ששוחרר מבית הכלא ברוסיה לאחר שלוש שנים, נחת הלילה (שבת) בישראל. בני משפחתו וחבריו הגיעו לנמל התעופה בן גוריון על מנת לקבל את פניו. עם חזרתו אמר קליין, כי "אני הולך לנקות את הראש. אין צו מעצר של האינטרפול נגדי. הכל קשקוש. אם היה צו מעצר היו עוצרים אותי לפני כן באוסטריה. זה קשקוש של האמריקאים".

מיכל בר, בת זוגו של קליין, סיפרה מוקדם יותר לוואלה! חדשות על ההתרגשות לקראת חזרתו ארצה. לדבריה, היא "שמחה שהוא סוף סוף בבית. כל המאבק הזה היה מעייף".

נגד קליין בן ה-67 תלוי ועומד בקולומביה גזר דין של 10 שנות מאסר, לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה. בחודש אפריל האחרון, קרא בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג לשלטונות רוסיה שלא להסגירו לקולומביה מחשש שלא יזכה למשפט הוגן.

"מלחמה מתישה"

בר, בת זוגו של קליין מזה 21 שנים, סיפרה על מאבקה הממושך למנוע את הסגרתו לקולומביה. בר אמרה כי "המלחמה להשאיר אותו ברוסיה הייתה מאוד מתישה ומילאה את הזמן". היא הוסיפה, כי "ניסינו להקל על התנאים, אבל הם היו זוועה. בישראל זה מלון לעומת רוסיה. אבל אף אחד לא רוצה להיות בכלא".

היא סיפרה על אופיו של קליין ואמרה, כי "הוא לא אדם שאומרים לו מה לעשות. הוא עדיין צעיר עם הרבה מרץ וכוח. אני לא ראיתי אותו שלוש שנים ושלושה חודשים. אני מאושרת שהוא נראה כל כך טוב. כשראיתי אותו בתמונה שהעבירו מהכלא הוא נראה לא טוב ועכשיו הוא נראה טוב, חי ושמח. אולי עצם זה שהוא יוצא לחופשי זה עשה לו טוב".

בנו של קליין, שירי בן ה-37, נסע לפגוש את אביו ברוסיה ויחזור עימו לארץ. בר סיפרה על ההמתנה הארוכה בארץ, ואמרה כי "אנחנו חברים טובים. לא עוזבים חבר בזמן צרה. צריך לעזור לו וצריך לחלץ אותו מהבוץ. הוא היה אומר: 'לא משאירים חברים בקרב'. אני לא אשאיר חבר בבוץ והוא היה בבוץ. אני לא הייתי עוזבת אותו שם לא משנה מה. המטרה הראשונה הייתה להביא אותו הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully