וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על המסמך המזויף: "מהלך נפסד שכמעט הצליח"

שר הביטחון הופיע בפני פורום המטה הכללי של צה"ל והודיע כי יקים צוות לבדיקת פרשת המסמך. לדבריו, "מספר קצינים בכירים בסדיר ובמיל' ניסו לדחות את תהליך מינוי הרמטכ"ל הבא ולהשפיע באופן לא לגיטימי על תוצאותיו. הניסיון כמעט צלח"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (חמישי) להתפתחויות בפרשת המסמך המזויף שזכה לכינוי "מסמך גלנט". ברק בירך על החקירה המהירה שהביאה לסיום פרשה, אך גינה את הניסיון להשפיע על תהליך מינויו של הרמטכ"ל ה-20 . כמו כן, הודיע שר הביטחון כי ימנה צוות לבדיקת הפרשה, כדי להבטיח שמעשים דומים לא יישנו.

ברק אמר בישיבת פורום המטה הכללי של צה"ל: "אני מברך על החקירה המהירה של משטרת ישראל ועל הגעתה למסקנות. יחד עם זאת, אני מודאג מהניסיון שנעשה על ידי מספר קצינים בכירים בסדיר ובמילואים, לעצור ולדחות את תהליך מינוי הרמטכ"ל הבא, ולהשפיע באופן לא לגיטימי על תוצאותיו. הניסיון כמעט צלח. זהו מהלך נפסד שטלטל את המדינה כולה במשך כמה שבועות, וגרם נזק עמוק לאמון הציבור בצה"ל".

ברק הוסיף כי "המקרה הזה אינו פשוט, ומשאיר סימני שאלה רבים וקשים, גם לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה. הוא מהווה תמרור אזהרה למי שחפץ בחיים במדינה דמוקרטית, שבה הדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני".

הרפז שוחרר למעצר בית

שר הביטחון הודיע על המשך צעדיו בטיפול בפרשה. ברק אמר כי בכוונתו "למנות צוות בראשות האלוף במילואים יצחק בריק על מנת שימליץ לי בהקדם על הצעדים שיש לנקוט, בעקבות מה שעלה מההתרחשויות כדי להבטיח שדברים כאלה לא יישנו".

ברק סיכם את דבריו ואמר כי "חוק יסוד הצבא הוא הקצר ביותר בספר החוקים שלנו. מצוין בו שצה"ל יגן על מדינת ישראל, שהרמטכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון בצבא, שצה"ל נתון למרותה של הממשלה ושהרמטכ"ל כפוף לשר הביטחון. על הדברים הפשוטים הללו, שהם יסוד הדמוקרטיה, בכוונתי לעמוד באופן נחרץ והחלטי".

המשטרה המליצה אתמול להעמיד לדין את סגן אלוף (במיל') בועז הרפז בגין זיוף בנסיבות מחמירות של המסמך. מהמשטרה נמסר, כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה להגשת כתב אישום נגד הרפז וכי התיק בעניינו יועבר לטיפולה של פרקליטות המדינה.

במקביל, הרפז שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים לתקופה של עשרה ימים. במסגרת ההגבלות נאסר על הרפז למסור לאמצעי התקשורת את גרסתו לאירועים וליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה. בנוסף, עליו להפקיד את דרכונו ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 90 ימים. ההחלטה על השחרור התקבלה בעקבות הסכמה אליה הגיעו פרקליטיו של הרפז וחוקרי היאחב"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully