וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אם לא תהיה ברירה – נתקוף את אירן

רמטכ"ל צבא ארה"ב מייק מאלן מסתייג עדיין מתקיפה בטהרן, אך מסביר שנשק גרעיני בידי האירנים ייצור מציאות "בלתי מתקבלת על הדעת עבור ארה"ב. תקיפה צבאית נותרה אפשרות שאין לפסול"

ארצות הברית מחזיקה בתכנית לתקיפה צבאית אפשרית באירן, והיא תיישם אותה אם לא תישאר בידיה ברירה – כך קבע היום (ראשון) ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית האדמירל מייק מאלן.

בריאיון לרשת NBC הסביר האדמירל מאלן כי לצבא האמריקאי יש תוכנית מגירה לתקיפה בטהרן אם לא תחדל לפעול להשגת יכולת גרעינית. לדבריו, תקיפה שכזאת היא "רעיון רע", אך לדבריו גם האפרשות שאירן תחזיק בפצצה גרעינית היא אפשרות רעה, וקשה להכריע איזו מהן גרועה יותר.

הרמטכ"ל האמריקאי הזהיר כי על אף הסיכונים הטמונים בכך שאירן תשיג נשק גרעיני, תקיפה אמריקאית באירן תהיה בעלת השלכות "בלתי צפויות" עבור המזרח התיכון כולו. מאלן הסביר כי המצב מורכב מאוד, מאחר שפיתוח נשק גרעיני בטהרן יהיה "בלתי מתקבל על הדעת" עבור הצבא האמריקאי. בריאיון הסביר מאלן כי בכל אופן, תקיפה צבאית היתה ונותרה אפשרות שאין לפסול.

לפני כשבוע אותת גם ראש ה-CIA לשעבר, הגנרל מייקל היידן, על האפשרות של תקיפה אמריקאית באירן. לדבריו, קצב החימוש הגרעיני באירן הואץ עד כדי כך שתקיפה אמריקאית בטהרן עשויה להיות מוצדקת. "לפי ראות עיני, אירן נמצאת במרחק קטן מאוד מפיתוח נשק גרעיני", אמר היידן, והוסיף כי למול תרחיש זה, האפשרות של תקיפה במתקני הגרעין באירן "ככל הנראה לא תהיה האפשרות הגרועה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully