וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: מה חשוב יותר, קברים או חולים?

קברים שהתגלו באתר המיועד לבניית חדר המיון החדש של ביה"ח ברזילי, יצרו עימות בין מפלגות דתיות לתושבי האזור ובכירים במערכת הפוליטית. מה דעתכם? להזיז קברים או את חדר המיון?

הממשלה תדון היום (ראשון) בפרשה שמסעירה את בית החולים ברזילי באשקלון מזה זמן רב. האם יוזזו קברים שנמצאו במקום על מנת לאפשר בנייתו של חדר מיון חדש וממוגן או שמא יועתק אתר הבנייה למקום אחר? ההצעה לבניית חדר המיון במקום מעוררת התנגדות חריפה מצד חלק מהמפלגות הדתיות ואף הביאה לאיומי התפטרות הדדיים הן של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושל מנכ"ל משרד הבריאות איתן חי-עם.

ביוני 2007 החליטה הממשלה להקים חדרי מיון ושטחי אשפוז ממוגנים בבתי החולים השונים בארץ, בעקבות מלחמת לבנון השנייה. בתחילת שנת 2008 החלו עבודות השיפוץ בבית החולים, ואז התגלו במקום קברים, ככל הנראה פגאניים, ובעקבות זאת הופסקו העבודות. עם כניסתו לממשלה החדשה, תמך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן באפשרות לבנות את ההרחבה במגרש החניה - דבר שהצריך תוספת תקציבית, שעדיין לא אושרה באוצר. לפני כחודש הובא הנושא בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורה על מיגון המבנים הקיימים בבית החולים וכי אפשרות העתקת מקום ההרחבה תקודם. בתגובה הודיע האוצר על הקפאת תקציב תוכניות מיגון בכל בתי החולים.

ומה אתם אומרים? האם יש להזיז את הקברים במחיר פגיעה אפשרית גם בגופות של יהודים? או שמא, על רקע ירי הקסאמים המתחדש, הצורך בחדר מיון ממוגן דחוף יותר מהצורך לשמור על כבוד המתים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully