וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלנו האתיופים בשל הלינץ' התקשורתי"

מנהל בית ספר "דרכי נועם" בפתח תקוה אמר כי מעולם לא סירבו לקלוט תלמידים אתיופים. "כאנשי חינוך חשבנו שקודם כל רצוי להשלים את הפערים ורק אז לשלבם בכיתות הרגילות"

חגי אונגר מנהל בית ספר "דרכי נועם", אחד משלושת בתי הספר בפתח תקוה שסירבו לקלוט את כל התלמידים יוצאי אתיופיה, אמר הבוקר (שלישי) כי מנהלי בתי הספר קיבלו את הפשרה בעקבות הלינץ' התקשורתי, והם ויתרו בפשרה זו על הדעה המקצועית שלהם כאנשי חינוך.

בראיון לגלי צה"ל אמר אונגר כי "מעולם לא סירבנו לקלוט את הילדים יוצאי אתיופיה. הייתה לנו מחלוקת מקצועית בדרך שצריך לקבל אותם - האם צריך לקבל אותם דרך כיתות "קלט". הבעיה היא שלעיתים מדובר בילדים שמגיעים לכיתה ו' ואינם יודעים קרוא וכתוב. הילדים צריכים קודם כל ללמוד לקרוא בכיתות "קלט" ואז להשתלב בכיתות הרגילות. הילדים שישולבו במצבם יסבלו מכך".

אונגר התייחס גם לדבריו של שר החינוך גדעון סער לפיהם "הגענו למצב שיש היום בית ספר שלומדים בו עולי אתיופיה בלבד. זו קליטת העליה בישראל ב-2009. זה סוג של גטו". אונגר אמר כי "כשהעולים מגיעים לארץ הם לומדים בכיתות אולפן ולא מדובר בכיתות גטו. אנחנו כאנשי חינוך שראינו את הבעיות הקשות שיש לילדים, חשבנו שקודם כל רצוי להשלים את הפערים ואז לשלבם בכיתות הרגילות. הסכמנו לפשרה בפרשת כי ראינו את הלינץ' התקשורתי, ואמרנו כי ניכנע ונוותר על הראייה המקצועית שלנו".

אתמול הושגה פשרה בין משרד החינוך לבתי הספר הדתיים הפרטיים - "למרחב", "דעת מבינים", "דרכי נועם". לפי הפשרה יקלטו 48 תלמידים, כשמתוכם 30 תלמידים יתחילו את לימודיהם היום ובנוסף, 18 תלמידים שעתידים להגיע בשבועות הקרובים לעיר ייכנסו למערכת החינוך מאוחר יותר.

בעקבות הפשרה שהושגה הסירו במשרד החינוך את האיומים שלא להעביר את התקציבים לבתי הספר. שר החינוך גדעון סער אמר כי התקציבים יועברו אם אכן יעמדו בתי הספר בהסכם שהושג. "הסיכום שהושג מיישם את העקרונות שהוצגו על ידינו לגבי היקף הקליטה בשלושת המוסדות ואנחנו נעקוב אחר ביצוע הדברים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully