וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסיית הקבר: גילוי הצלב הפך למהומה המונית

במהלך ההכנות לטקס גילוי הצלב, פרצה קטטה אלימה בין מתפללים ארמנים למתפללים יוונים. "נוכחות היוונים היא הפרעה ממשית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

עימותים פרצו היום (ראשון) בין מתפללים משתי עדות הנוצריות בכנסיית הקבר. בעקבות העימותים האלימים עוכבו לחקירה שני מתפללים, אחד מהעדה הארמנית והשני מהעדה היוונית. בין העדות סכסוך ארוך ימים והקטטה פרצה במהלך ההכנות לטקס גילוי הצלב. מהמשטרה נמסר כי לאחר התערבות השוטרים הסדר הושב על כנו.

החשש בקרב המתפללים, היה כי הסכסוך עלול להתלקח לאלימות פיזית בחג גילוי הצלב, במהלכו נוהגים הארמנים להקיף את הקבר הקדוש לזכר גילוי הצלב שנמצא, על פי המסורת, על ידי אמו של קיסר רומא קונסטנטין ב-326 לספירה.

אמש אמר האב פקרד, מראשי הכנסייה הארמנית, לוואלה! חדשות, כי בכוונת היוונים לעמוד בתוך הקבר בזמן הטקס ובכך להפריע למהלכו התקין. "זהו חג של הכנסייה הארמנית בלבד, שחוגגת לבד, בלי העדות האחרות. כשאנחנו חוגגים לבד, כל כנסיית הקבר משתייכת לארמנים בלבד, ונוכחותם של היוונים היא הפרעה ממשית ומנוגדת לסטטוס קוו".

שתי העדות, יחד עם העדה הלטינית-קתולית, מתנהלות בכנסייה על פי סטטוס קוו שנקבע כבר ב-1856 על ידי הסולטן הטורקי ובהסכמת המעצמות הגדולות דאז - צרפת, בריטניה ורוסיה. לדברי האב פקרד, הארמנים פנו למשטרה ולממשלה בניסיון למנוע את ההפרעה של היוונים, אך אלה הבטיחו רק לאבטח את הטקס ולשמור על שלום הציבור בכנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully