וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "יש היום אפשרות לשלום עם ישראל"

נשיא סוריה אמר בראיון לרשת צרפתית, כי מדינתו נערכת לשיחות ישירות עם ישראל. עם זאת, הוא הבהיר שהדרך לשלום עדיין ארוכה

"יש היום אפשרות לשלום עם ישראל, אך אנחנו עדיין לא יכולים לומר שאנו קרובים להשגתו. אנחנו נערכים לשיחות ישירות עם ישראל, וכשנגיע לשלב הזה, נוכל לומר שאנחנו מתקרבים לשלום". כך אמר הערב (שלישי) נשיא סוריה בשאר אל אסד בראיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית פראנס 3, לקראת ביקורו של נשיא צרפת סרקוזי מחר בדמשק.

אסד התייחס בדבריו גם לאפשרות שישראל תתקוף באירן או בלבנון ואמר כי אם ישראל תעשה זאת, יהיו לכך "תוצאות הרסניות" שישפיעו לא רק על האזור אלא על העולם כולו. "אנו מקווים שישראל לא תעשה זאת", הוסיף.

נשיא סוריה הביע חוסר אמון ביכולתו של הממשל האמריקאי הנוכחי להגיע להסכם בין הצדדים. "לאחר שבע שנים של הממשל הנוכחי, הוא התחיל להיזכר בשנה האחרונה בדבר שנקרא שלום. אולם נותרו לו ארבעה חודשים ולכן בלתי אפשרי להשיג שלום בזמן הזה. על כן אנו ממתינים לממשל הבא".

נשיא צרפת יגיע מחר לביקור היסטורי בדמשק, במהלכו ייפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד ואף ייטול חלק ביום חמישי בוועידה מרובעת שבה ישתתפו מלבדו ראש ממשלת טורקיה, נשיא סוריה ואמיר קטאר. מספר פרשנים מעריכים כי הביקור צפוי לבשר באופן סופי על סיום בידודה הדיפלומטי של סוריה, בעוד בדמשק רואים בביקור הזדמנות לחדש את היחסים עם וושינגטון.

ביקורו של סרקוזי בדמשק הוא הביקור הראשון של מנהיג מערבי בבירה הסורית זה שש שנים. עיתונאי בירחון הסורי "סוריה היום" כתב, כי "הביקור מהווה הזדמנות לדמשק לשפר את יחסיה עם ארצות הברית אשר צירפה אותה לרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור והטילה עליה סנקציות". לדבריו, סוריה רואה בצרפת גשר שיוביל אותה לוושינגטון.

ממשלת טורקיה הודיעה אמש כי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ישתתף מחרתיים בוועידה מרובעת בהשתתפות אסד, סרקוזי ואמיר קטאר השייח' חמד בן חליפה אל ת'אני. מקורות בכירים מסרו לסוכנות הידיעות הגרמנית כי שר החוץ הטורקי עלי באבג'אן יגיע לדמשק מחר. מקורות טורקים הוסיפו כי הוועידה המרובעת צפויה להתמקד במספר נושאים, ביניהם המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully