וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תתקוף באירן בלי ארה"ב"

המגזין "טיים" מעריך כי בירושלים סבורים שקיים סיכוי נמוך לתקיפה אמריקאית באירן, וכעת עיקר המאמצים מתמקדים במישור הדיפלומטי. "האיומים על תקיפה - כלי להפעלת לחץ"

"ישראל סבורה כי קיים סיכוי נמוך לתקיפה אמריקאית של מתקני הגרעין באירן, ואינה מתכוונת לתקוף בעצמה את אירן", כך אמר למגזין "טיים" בכיר לשעבר במוסד. לפי הדיווח, הדרג המדיני בישראל הגיע להכרה כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לא יורה על תקיפה באירן, וכעת מקווים בירושלים כי המאמצים הדיפלומטים להקפאת תוכנית הגרעין האירנית תשיג את מטרתה. עוד נמסר כי הדרג המדיני היה מאוכזב קשות מהשינוי הפתאומי במדיניותה של וושניגטון, עד כדי כך שאולמרט כתב מכתב חשאי לבוש בו הוא התלונן על שינוי המדיניות.

לדברי בכיר המוסד לשעבר, גם אם בסופו של דבר ישראל תחליט לתקוף את אירן, היא תעשה זאת בפרק הזמן שבין הבחירות בארה"ב בנובמבר לבין השבעת הנשיא הנבחר. "בירושלים מבינים שהתקפה נגד אירן עלולה לסבך את האזור, ולבסוף לפגוע בסיכוייו של המועמד הרפובליקני, ג'ון מקיין, שהביע תמיכה בתקיפה המכוונת נגד משטר האייטולות. "אף מנהיג ישראלי לא יעיז לפגוע בסיכויים של הרפובליקנים לנצח בבחירות בארה"ב", אמר בכיר המוסד לשעבר.

בכיר המוסד לשעבר הוסיף כי האיומים שהושמעו לאחרונה על ידי בכירים בירושלים, וכן התרגיל הגדול שנערך בתחילת החודש ודימה תקיפה של אירן, נועדו כדי להפעיל לחץ על מדינות אירופה להשמש בכל האמצעים הדיפלומטים כדי להביא להקפאת תוכנית הגרעין האירנית. "ישראל משתמשת בטקטיקה של 'תחזיקו אותי, או שאשתגע'", אמר הבכיר לשעבר. עוד נמסר כי לאחרונה שככו בישראל הקולות הקוראים לתקיפה באירן כדי להכין את דעת הקהל לאפשרות שלא תבוצע תקיפה.

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אמר ל"טיים" כי הוא אינו סבור שבמקרה של תקיפה, תגובת הנגד של טהרן תהיה קטלנית. לדבריו, רבים מהטילים האירנים ייורטו על ידי ישראל ולא יגרמו לנזק כבד. עם זאת, הוא הזהיר כי להתקפה על אירן עשויות להיות "השפעות הרסניות בטווח הארוך". לדבריו, "תקיפה על אירן עלולה להמשיך ולרדוף את האזור גם במשך 100 השנים הבאות. תקיפה שכזאת תפגע אנושות בדימוי של ישראל בעולם הערבי ועל ישראל לנקוט בצעד שכזה רק כמוצא אחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully