וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בסנאט האמריקאי: חוק נגד אפליה גנטית

הצעת החוק אוסרת על מעסיקים וחברות ביטוח להפלות אזרחים על סמך תוצאות של בדיקות גנטיות. השבוע היא תועבר לאישור בית הנבחרים

הסנאט האמריקאי אישר בשבוע שעבר פה אחד הצעת חוק, האוסרת על אפליה על בסיס גנטי. ב-BBC דווח כי על פי ההצעה, שעברה ברוב של 95 תומכים לעומת 0 מתנגדים, עדיין זקוקה לאישור בית הנבחרים השבוע ולאישורו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש.

החוק יתיר את הגישה לתוצאות בדיקות גנטיות למטופל ולרופא שלו בלבד. מעסיקים, איגודים וחברות ביטוח לא יורשו להפלות אזרחים על סמך אותו המידע. הסנטור הדמוקרטי אדוארד קנדי קרא לכך "חוק זכויות האזרח הראשון של המאה החדשה". לדבריו, "אפליה על סמך זהות גנטית של אדם היא לא מקובלת, ממש כמו אפליה על בסיס גזע או דת".

החוק יאסור על חברות הביטוח לסרב להעניק ללקוח ביטוח, או להעלות עבורו פרמיות בהתבסס על מידע גנטי. כמו כן ייאסר על המבטחים לדרוש מלקוחות לבצע בדיקות לצורך גילוי של נטיות מוקדמות למחלה מסוימת. המעסיקים לא יוכלו להשתמש במידע גנטי כדי להחליט האם לשכור, לפטר, לקדם או לפצות עובדים.

החוק נתמך על ידי הבית הלבן וארגוני ביטוח הבריאות. בין המתנגדים בעלי אינטרסים עסקיים שונים, בהם לשכת המסחר האמריקאית. המדענים מקווים שהחקיקה תעודד יותר אנשים לבצע בדיקות גנטיות שיצילו את חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully