וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: רפורמה בניסויים על חיילים

בתשובת הפרקליטות לעתירות "רופאים לזכויות אדם", נקבע שעד לחקיקה בנושא, יערוך משרד הבריאות בקרה על מחקרי חיל הרפואה

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (שני) את תשובתה לעתירות של ארגון "רופאים לזכויות אדם" (רל"א) וקבוצת חיילים שהשתתפה בניסוי האנתרקס. העתירות התייחסו לשורה של ליקויים שנמצאו לכאורה בניהול הניסויים בחיילים על ידי חיל הרפואה. שתי העתירות ביקשו שתוקם ועדת חקירה ממשלתית לבדיקת הכשלים בניסוי.

בתשובתה הודיעה הפרקליטות על רפורמה מקיפה שתתבצע בהתנהלות עריכת הניסויים הרפואיים על חיילים, זאת עד לחקיקה בנושא. על פי תשובת המדינה הוחלט לקיים הסדר ביניים שעל פיו משרד הבריאות יערוך בקרה על המחקרים הרפואיים בחיל הרפואה בדומה לבקרה הנערכת במוסדות הרפואה האחרים. מטרת הסדר הביניים היא להחיל על צה"ל את הכללים המשפטיים הנהוגים כיום בבתי החולים.

העתירות הוגשו בעקבות חשיפת ניסוי עומר 2 (האנתרקס) בתוכנית "עובדה" ולאחר מחקר של רל"א שבדק את התנהלות הניסויים הרפואיים על בני אדם בישראל בכלל ובצבא בפרט. בעתירה נדרש בנוסף, כי יופסקו הניסויים בחיילים עד לחקיקה של חוק שיסדיר את התחום. זאת, בשל הגילוי כי הצבא אינו מחויב לאשר את ניסוייו במשרד הבריאות וכי קצין רפואה ראשי הוא הפוסק בנושא ביצוע רפואיים בחיילים.

"ההסדר המשפטי הקיים בצה"ל אינו הסדר שלם וממצה", נכתב בתשובת הפרקליטות. עוד נכתב, כי כל ניסוי בדרגת סיכון גבוהה, ניסוי רפואי רב משתתפים וניסוי רפואי רב מוסדי, ידרוש אישור ועדה שימנה מנכ"ל משרד הבריאות. הדס זיו מנכ"ל רופאים לזכויות אדם אמרה בתגובה, כי "בהכפפת הצבא לכללי משרד הבריאות יש התקדמות רבה בשמירה על זכויות החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully