וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד ישראלי נזיר בודהיסטי בתאילנד: "ריפוי לסרטן"

לפי דיווח ערוץ 2, מטיילים ישראלים גילו להפתעתם בן 12 דובר עברית במנזר "מקדש המלך" בבנגקוק, שם הוא שוהה כשנה. הוריו, המתגוררים בארץ, שלחו אותו להירפא ממחלת הסרטן

ילד בן 12 מיישוב מבוסס בארץ הפך לנזיר בודהיסטי בתאילנד, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2. לפי הדיווח, מטיילים ישראלים שביקרו במקדש המלך פגשו בילד, כשהוא לבוש בגדי נזיר בודהיסטי, והופתעו לשמוע שהוא מדבר עברית. מאוחר יותר הסתבר להם כי הוריו של הילד, המתגוררים בישראל, שלחו אותו למנזר לפי כשנה כדי להירפא ממחלת סרטן הדם, בה חלה בגיל 3 וחצי.

"הוא התחיל לדבר איתנו בעברית", סיפר יוסי בן סעדון, אחד המטיילים על הרגע בו פגשנו בילד ביום האחרון בבנגקוק. "ואני מסתכל עליו – ילד בבגדי נזיר מדבר עברית. מה קורה פה?". המטיילים סיפרו כי לשאלתם כמה זמן הוא נמצא במקום, השיב הילד: "אין לי מושג". כששאלו אותו למצבו והאם הסתגל לחיים במנזר, ענה: "לא כל כך".

נזירים בודהיסטים צעירים במיאנמר. AP
"הוא יודע כמה טוב לו שם"/AP

אמו של הילד סיפרה בראיון לחדשות ערוץ 2 כי בנה רוצה לחזור הביתה, אך "יודע גם כמה טוב לו שם". לדבריו, "כל מי שלא חי במחלקה האונקולוגית ארבע שנים ולא ראה את הילדים שלא יוצאים משם, ולא ראה את הילדים שמתעוותים מרוב טיפולים, ולא ראה את כל הסבל הזה, שלא יבוא וישפוט למה כשהבן שלך בריא את רגועה ואת לא מוכנה לקחת את הסיכון שהוא יחיה בארץ ישראל הנפלאה ויחזור למחלקה".

האם סיפרה גם כי היא נוהגת לבקר את בנה בתאילנד, אך שבה והדגישה כי הוא היה רוצה לחזור ארצה. "גם הרצון של הילדים לאכול שוקולד הוא מקובל, וגם הרצון שלהם לשחק במחשב הוא מקובל", אמרה. "אבל בשביל זה יש הורים שיקבלו את ההחלטות הקשות - עם מה הילד יכול להתמודד ועם מה לא. אם הוא יחזור - זה למחלקה. הילד שלי בריא, הילד שלי לומד, הילד שלי גדל, הילד שלי יהיה אדם נהדר, והוא יהיה בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully