וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בנצרת עילית: משפחות ערביות יפוצו - ויעזבו

קובי דוד

13.6.2012 / 15:52

יו"ר ישראל ביתנו בעיר יוזם תוכנית חדשה, במסגרתה יוצע לערביי ישראל בנצרת עילית פיצוי על סך 10,000 דולרים, עבור מכירת הבית לקונה יהודי ועזיבת העיר לצמיתות

במשך שנים חיים בנצרת עילית יהודים וערבים, זה לצד זה, בשכנות שידעה עליות ומורדות אך שמרה על שקט יחסי. לפחות עד אתמול (שלישי). יו"ר סיעת ישראל ביתנו במועצת העיר, אלכסנדר גדלקין, ציין כי הוא חושש מהשתלטות של משפחות ערביות על העיר, וכי הוא שוקד בימים אלה על הקמת עמותה ייחודית, שתשלם 10,000 דולרים לכל משפחה ערבית שתמכור את ביתה ליהודי ותעזוב את העיר לצמיתות.

"יותר ויותר משפחות ערביות נוהרות אל העיר, מה שהופך את העם היהודי למיעוט בגליל, שנצרת עילית היא בירתו", הסביר גדלקין. "אני מאוד מחבב את התושבים הערבים", סיפר, "אבל יחד עם זאת, אני סבור שאין שום סיבה הגיונית שהם יחיו בעיר של יהודים עם צביון מובהק וברור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במועצת העיר יש מי שדואג לזהות היהודית בעיר. בית הכנסת הגדול בנצרת עילית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גדלקין, על אף שטרם קרמה הצעתו עור וגידים, היא כבר עוררה עניין רב וזכתה לתגובות בלתי צפויות. "מה שהפתיע אותי הוא שתושבים ממרכז הארץ, החיים בתל אביב ולא מכירים את המציאות בגליל, תמכו בי ובהצעה שלי לאחר שהבינו שלא מדובר בצעד גזעני, אלא ברצון שלי ושל שותפי לגדל את ילדיי בסביבה של יהודים".

גדלקין אמר כי מטרת דבריו הייתה "להעלות לסדר היום נושא רגיש וחשוב מאין כמותו לתושבי נצרת עילית, ולשמחתי הצלחתי בכך. איני מבקש להוציא אף תושב מהעיר אך המאמץ למען שמירת אופייה וצביונה היהודי של העיר חייב להמשך. אני קורא בהזדמנות זו לממשלת ישראל לעשות ככל שביכולתה למען פיתוח נצרת עילית".

"דברים כאלה רק גורמים לתסיסה בינינו והיהודים"

ההצעה, שעוררה סערה גדולה בעיר, משכה גם תגובות מצד התושבים שחיים בשלום ובשכנות טובה עם שכניהם הערבים. "זה לא הגיוני לדרוש מאותן משפחות לקום וללכת", הסביר תושב העיר. "הם נולדו כאן וזה הבית שלהם. אני מציע שבמקום לחשוב איך לגרש אותם, עדיף לחפש יוזמות ושיתופי פעולה כדי שנחיה כאן ביחד", הוסיף.

בשראה שליון נולד בנצרת עילית לפני 50 שנה ולא מתכוון לעזוב את העיר. "עצוב לדעת שבן אדם כזה אינו חלק מהמציאות הקיימת בעיר כבר שנים רבות", אמר על גדלקין, והוסיף כי "דברים כאלה רק גורמים לתסיסה ולמתח בינינו לבין היהודים. זה רק מראה שלמרות כל העשייה וההצהרות בפוליטיקה, הגזענות עדיין חוגגת והיא בעוכרינו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ראש העיר: "זכותו של כל אדם לגור בנצרת עילית"

בקואליציית ארגוני שותפות שראקה, הפועלת לשוויון יהודי-ערבי בישראל, הגיבו בזעם על כוונתו של גדלקין לעודד "טיהור אתני", לדבריהם, כלפי תושבים ערבים בעיר. "כשנדמה שכבר אי אפשר לחצות יותר את גבולות הגזענות הקיימת בישראל נגד ערבים, מגיע אלכס גדלקין ומאשר כי מדרון הגזענות יכול להפיל לתהום עמוקה עוד יותר, עד כדי הצעה לטיהור אתני של ערבים מנצרת עילית. טוב יעשה ראש עיריית נצרת עילית, כמו גם ראש השלטון המקומי, אם יפעלו להרחקתו של הגזען הזה לאלתר, למען יראו כל גזעני השלטון - וייראו".

ראש העיר נצרת עילית, שמעון גבסו, אמר בתגובה כי "דעותיו הפוליטיות של חבר המועצה אינן משקפות את דעותיי או את מדיניות מועצת העיר. נצרת עילית היא עיר יהודית ועם זאת זכותו של כל אדם ללא הבדל דת גזע ומין להתגורר בה".

לקריאה נוספת
מחקר: ערביי ישראל לא מזדהים עם הישגי המדינה
זמין, מגוון ורב: עלייה מדאיגה בשימוש בנשק במגזר הערבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully