וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה טוענת: מדריכה בפנימייה איימה להכות אותי

קובי דוד

13.3.2012 / 16:44

נערה מהצפון טוענת כי נפלה קורבן לאלימות מצד הנהלת הפנימייה שאליה הועברה בניגוד לרצון אמה, כדי להשתקם בה מהתעללות מינית שעברה. הפנימיה: נבדוק את התלונות שקיבלנו

נערה בת 13, שהועברה לפנימייה בהוראת בית המשפט, טוענת כי נפלה קורבן לאלימות מילולית ולאיומים פיזיים מאחת המדריכות במוסד. "אני לא רוצה להישאר בפנימייה, בגלל שאני מפחדת שירביצו לי. בכל לילה אני מבקשת מאלוהים שירחם עליי, ושיחזיר אותי הביתה", סיפרה ליאת (שם בדוי).

ליאת סיפרה כי חוותה הרבה טלטלות בחייה, בהן שלושה מקרים של פגיעה מינית, שהחלו בגיל שש. בסוף חודש דצמבר של השנה שעברה, הורה בית המשפט המחוזי בחיפה להעבירה לפנימייה באזור הקריות, שם תוכל לקבל סיוע בהתמודדות עם התקיפות שחוותה. אלא שזמן קצר אחרי שהגיעה לפנימייה, החלה ליאת להתלונן על יחס משפיל ואלים, לכאורה, מצד גורמי חינוך במקום.

תלונותיה של ליאת נבדקו על ידי הנהלת הפנימייה. לטענת ההנהלה, לא מדובר בהתנהגות חריגה מצד גורמי החינוך.

אולם, לידי וואלה! חדשות, הגיעו הקלטות המציירות תמונה שונה. באחת ההקלטות, נשמע קולה של אחת המדריכות בפנימייה, כשהיא מאיימת, לכאורה, כי תסטור בפניה של ליאת אם לא תשמע בקולה. בהקלטה, נשמעת המדריכה נוקטת טון תקיף כלפי ליאת, אחרי שביקשה לשוחח בטלפון עם הוריה.

חוות דעת: פסיכולוגית: "המדינה נוקטת עריצות"

"את לא יכולה לדבר עכשיו עם ההורים שלך, זה לא בית פרטי פה", נשמע קולה של המדריכה בהקלטה. אחרי שליאת משיבה "אל תגעי בי", היא מאיימת: "כנסי מיד לחדר, תכף אתן לך סטירה ואראה לך מה זה".

לפני שלושה חודשים, דחה שופט מחוזי בחיפה את הערעור שהגישה אמה של ליאת, על החלטה שניתנה להוציא את הבת למסגרת חינוכית חיצונית. האם נלחמת זה יותר משנה על החלטת רשויות הרווחה להוציא את ליאת מביתה, והאם אמרה כי תפנה לבית המשפט העליון כדי להילחם על בתה. לדבריה, היא תעשה הכל כדי להשיב את ליאת לחזקתה, משום שהמוסדות החיצוניים הם מקומות מסוכנים שאינם בטוחים עבורה. "בכל שיחה עמה נקרע לי הלב".

עו"ד יוסי נקר, המייצג את האם מול בית המשפט, אמר כי הוא מקווה שהרשויות יבינו את הקושי של ליאת לחיות מחוץ לבית, "במקום שבו היא נתונה לאלימות מילולית". לדברי, האם מסוגלת לספק לבתה "בית חם ותומך כדי להחזירה למוטב".

פרופ' אלי זומר, פסיכולוג קליני בכיר, המלווה את המשפחה, כתב בחוות דעת שהצטרפה לתיק כי "כאשר חלופה של חיי פנימייה אינה יכולה להבטיח הגנה על ילדה מפני הזנחה רגשית, פגיעה פיזית או מינית, וכאשר הן הילדה והן האם מביעות שוב ושוב את כמיהתן להתאחד ולשקם את משפחתן, אין למדינה זכות להתערב בעריצות, ולמנוע מילדה כזו את זכותה לגדול במשפחתה ולזכות באהבת אם בלתי אמצעית".

העירייה: "השיקול היחיד היה אך ורק טובת הקטינה"

מהנהלת הפנימייה נמסר בתגובה: "הילדה הגיעה אלינו בתחילת חודש דצמבר 2011. לאורך התקופה, קיבלנו תלונות על מספר אנשי צוות - שלדברי הילדה, האם ועורך הדין נקר - נהגו כלפיה באופן אלים, תוקפני או מתעלל. בדקנו כל תלונה בכל הרצינות ובכל הכלים שעומדים לרשותנו, ולא מצאנו פגם בהתנהלות הצוות. אם קיימות ראיות דיגיטליות או אחרות שמראות אחרת, נבקש לקבל אותן כדי לבדוק אותן ולהתייחס בהתאם".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "משרד הרווחה, באמצעות הפיקוח המחוזי, בודק את התלונה".

מהעירייה בה מתגוררת הנערה נמסר בתגובה: "עניינה של הקטינה התנהל ומתנהל בבית המשפט בדלתיים סגורות. העירייה אינה נוהגת לדון בעניינם של קטינים ובנושאים חסויים באמצעי התקשורת.

"לגופו של עניין, בפני בית המשפט נפרשה המסכת המלאה של האירועים בקשר לקטינה. הן בית המשפט לנוער והן בית המשפט המחוזי החליטו בדבר דרכי הטיפול בקטינה, לאחר ששמעו את כל הצדדים ואת כל הטענות. מובן שהשיקול היחידי שעומד לנגד המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה ופקידות הסעד הינו אך ורק טובת הקטינה".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: בת 9 אולצה לרוץ ללא הפסקה - התמוטטה ומתה
אישום: התעלל מינית באחותו מגיל 6 - והאם חיפתה
מורה בארה"ב צילם ילדים כפותים, חשוד בהתעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully