וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במודיעין עילית: מעליות נפרדות לנשים וגברים

יהושע בריינר

11.1.2012 / 18:35

סיקריקים הדביקו היום מודעות במעליות המובילות למרכז מסחרי בהתנחלות, ועליהן הכיתוב "גברים בלבד ו-"נשים בלבד". תושבים אחרים מיהרו להוריד הכרזות: "לא ניתן להם"

אחרי מדרכות נפרדות, האם יהיו גם מעליות נפרדות? קבוצה של חרדים סיקריקים הדביקו במהלך היום (רביעי) כרוזים במרכז מסחרי בעיר מודיעין עילית והכריזו כי מעתה תוקצה מעלית אחת לתנועת גברים בלבד, ואילו מעלית אחרת, ישנה יותר, שמיועדת לנשים. הכרוזים נתלו היום על דלתות המעלית במרכז המסחרי המרכזי בעיר בשכונת ברכפלד, שם הותקנה השבוע מעלית חדשה שמקשרת בין שכונת המגורים הנמצאת מעל חנויות. "מתוך הבנה הדדית בין כל התושבים ולמען הסדר הטוב", נכתב בכרוזים שהודבקו, "בנסיעה במעלית שבמרכז העסקים - המעלית החדשה לגברים והמעלית הישנה לנשים". בכרוז מודגש כי "ההנהגה הינה מרצון התושבים והמשתמשים במעלית לגאוות ופאר שכונתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההנהגה הינה מרצון". הכרזות במודיעין עילית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שתושבי ההתנחלות החרדית, שמונה קרוב ל-50 אלף תושבים, לא מתכוונים להיענות לדרישות של הסיקריקים. זמן קצר לאחר שהמודעות נתלו על המעליות תושבים רבים תלשו את המודעות והמשיכו לעלות במעליות שמחברות בין השכונה לבין המרכז המסחרי המרכזי בעיר נשים וגברים יחד. הסיקריקים לא ויתרו, ושעות אחדות לאחר שהכרוזים נתלשו הם הודבקו שוב על המעליות. "אלה אנשים קיצוניים שמנסים לעשות מהפכה במודיעין עילית", אומר לוואלה! חדשות אחד התושבים, "הם אפילו לא אחוז שולי, הם קבוצה סהרורית של כמה עשרות בודדים שמנסים לכפות על כלל הציבור את הדעות הקיצוניות שלהם ולא ניתן להם לעשות זאת".

לא ההתנחלות היחידה בה ניסו להפלות נשים

בשבוע שעבר עצרה המשטרה את אחד ממנהיגי הסיקריקים במודיעין עילית בחשד להטרדת נשים. על פי החשד, הצעיר נהג לרוץ אחרי נשים ברחובות שהיו עם פאות ולא היו לבושות צנוע מדי לטעמו ולצעוק להן בפרצוף "פרוצה". מי שהתלוננו במשטרה היו בעליהן של הנשים שטענו כי הקבוצה מטרידה את משפחותיהם.

מודיעין עילית היא לא ההתנחלות העירונית היחידה שבה נראו באחרונה גילויים של אפליית נשים. בסניף רשת המרכולים "רמי לוי" בבית"ר עילית נפתחה באחרונה קופה המיועדת לגברים בלבד; יש לציין שההפרדה לא נשמרה בקפדנות, ולמרות שבדרך כלל מאייש את העמדה קופאי, כשהוא יוצא להפסקה - איישה אותה קופאית. לעתים גם נשים עמדו בתור לקופה זו. הקופה סומנה באמצעות שני שלטים, על האחד נכתב: "קופה 1 - גברים" ועל השלט שמתחתיו נכתב: "קופה 1 - לגברים בלבד". בהמשך הורידו עובדי הסניף את השלט המודיע על הקופה כמיועדת לגברים בלבד.

מנהל הסניף, מאיר מרציאנו, תושב ירושלים, אמר כי הרשת מתאימה את עצמה למקומות בהם פועלים סניפיה, על מנת להנגיש עצמה לקהל לקוחותיה. "בדומה להבאת מגוון כשרויות, שיתאימו לצרכיהם של הלקוחות במקום, הוקצתה גם קופה אחת לגברים, על מנת לאפשר מתן שירות גם עבור אותם אנשים שמבחירה אינם רוצים לקבל מתן שירות מנשים", הסביר מרציאנו. בתור מנהל ברשת, אמר מרציאנו כי הוא מרגיש מחויבות לגלות רגישות כלפי תושבי המקום. "היחס המבין והסבלני כלפי החברה החרדית גורר את הבנתם ואת קבלתם של הימצאות הסניף בישוב", אמר. עוד ראוי להזכיר כי במהלך הביקור בסניף ניתן היה למצוא לקוחות מכל קצוות הקשת החברתית ובעלי השקפות דתיות שונות.

עוד בנושא
חדש בסניף רמי לוי בביתר עילית: תור לגברים בלבד
נשים בכנס הגינקולוגיה המופרד: ”זה לא מפריע לנו”
גפני קרא לחרדים לא להתגייס: צה”ל כשל בשילובם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully