וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מתארגנים בירושלים: "נגד ההקצנה בקרבנו"

לא מקשה אחת: כמאה חרדים שנדהמו מתקיפת הילדה בבית שמש בסוף השבוע מבקשים למחות נגד הכללתם ונגד ההקצנה בקרבם. "אני לא מכיר חרדי אחד שתומך בהפרדה באוטובוסים"

יקי וישי, שני אנשי תקשורת צעירים חרדיים, לא מצליחים להירגע מאז פרסומה של כתבת "אולפן שישי" על מסכת הרדיפות שעוברת ילדה דתייה בת 8 מבית שמש. יחד עם עוד כמאה חברים, צעירים חרדים בגילאי ה-20, הם יתכנסו בימים הקרובים במתנ"ס בירושלים בכדי למחות על "הקיצוניות בבית שמש ובמאה שערים", כדבריהם, ובכדי לומר בפה מלא שנמאס להם מתופעות ההקצנה. את מיקומה המדויק של ההתכנסות ומועדה הם לא מסגירים, מחשש להתנכלויות של קיצוניים.

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר אתמול (ראשון) ישי כהן, המשמש ככתב באתר החרדי "כיכר השבת", את התחושות שעומדות מאחורי ההתארגנות הספונטנית. "מדובר כאן בקבוצה שולית וקיצונית שנמצאת בתוכנו שעושה דברים שמנוגדים לדרכם של כל הזרמים החרדיים. כולנו סובלים מהם. הם מזיקים לכלל הציבור החרדי. הם מכפישים את שמנו. אני לא מכיר חרדי אחד שתומך בהפרדה באוטובוסים או במדרכות בכפייה", הסביר. לדבריו, הפתרון למצב שנוצר הוא אך ורק על ידי התערבות המשטרה. "על המשטרה לטפל בסיקריקים בבית שמש כפי שהיא עשתה עם הסיקריקים במאה שערים בירושלים", אמר ישי, והסביר כי מבחינה חברתית מדובר באותה הקבוצה שבניה הגיעו לבית שמש בגלל שאין בכוחם לרכוש דירות בירושלים.

יקי אדמקר, המשמש ככתב באתר החרדי "בחדרי חרדים", מתכונן אף הוא להשתתף בכנס המחאה. "זו הפעם הראשונה שאני כעיתונאי מרגיש שאני מעורב בנושא שאני כותב עליו ברמה הרגשית", אמר אדמקר ביחס לסיקור על הנעשה בבית שמש והוסיף כי "אנחנו מוקיעים אותם. כמו שיש בציבור החילוני רוצחים ואנסים, כך אצלנו יש קבוצה שהתאחדה ומתגוררת לעצמה בבית שמש ובירושלים, ובמעשיה עושה עוול לציבור שלם".

שני הצעירים החרדיים מתלוננים גם על היחס המכליל, לטענתם, של התקשורת בסיקור הפרשה. "חבל שהתקשורת נופלת בפח שלהם ונותנת להם סיקור כל כך מרכזי. זה רק מעודד אותם", אמר ישי. לדברי יקי, "התקשורת לא עושה את ההבדל בין קומץ של אנשים לבין החרדים כולם. מציגים מצג שווא כאילו מדובר בכל החרדים. כולנו מגנים את האדם שירק על הילדה בבית שמש. מעשים כאלה לא מקובלים על התורה".

עוד באותו נושא:
עשרות חרדים תקפו צוות של ערוץ 2 בבית שמש
בת ה-8 שהותקפה בבית שמש: "שהקיצונים יעזבו"
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully