וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים דרשו "לטהר" בית ספר דתי שאירח חתונה ערבית

קובי דוד

12.12.2011 / 14:15

הורים לילדים בבית הספר אוהל מאיר, בו התקיימה חתונה מוסלמית, לא מסכימים שילדיהם ייכנסו למוסד עד שלא יתקיים בו "טקס טיהור". ההורים: "חתונה מוסלמית כשספר תורה בהיכל - מעשה טמא"

החתונה המוסלמית שהתקיימה בבית הספר הדתי אוהל מאיר בעפולה לפני שבוע, ופורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, עדיין מכה גלים: הורי הילדים דורשים מהנהלת בית הספר לערוך טקס טיהור בתוך בית הכנסת, אותו יבצעו מספר רבנים שיערכו תפילה ושיעור תורה במקום. לטענתם, צריך לנקות ממנו את "הטומאה". ההורים מתנים את כניסתם של ילדיהם לבית הכנסת בעריכת הטקס ומציינים כי "כל עוד לא יתקיים טקס טיהור לא יכנסו ילדינו להתפלל במקום".

הכל החל כאשר לפני כשבוע התקיימה חתונה מוסלמית בתוך אולם בית הכנסת השייך לבית הספר הממלכתי דתי אוהל מאיר. המוזיקה שהתנגנה מהמקום הביאה את השכנים לקרוא להורי הילדים, וההורים הזעיקו את הנהלת בית הספר שהפסיקה את החגיגות. לאחר מכן הועבר הנושא לטיפול במשרד החינוך כדי לבדוק מי אישר את הזמנת האירוע.

"מדובר במעשה חמור שלא יעשה", אמר אחד ההורים לוואלה! חדשות. "אני לא מוכן שהילד שלי ייכנס להתפלל במקום בו התקיימה חתונה מוסלמית, בזמן שספר תורה היה בתוך ההיכל הקדוש. זהו מעשה טמא שאין להסכים עליו". האב ניסח מכתב חריף אל הנהלת בית הספר בו דרש לערוך טקס טיהור. "אני מבקש בכל לשון של בקשה לטהר את המקום הקדוש לכל העם היהודי, על ידי רבנים שיגיעו אל תוך בית הכנסת ויערכו תפילה ייחודית", ציין האב והוסיף כי "כל עוד המקום לא יטוהר בני לא ייכנס להתפלל בבית הכנסת".

"ההורים מגזימים"

הורה נוסף לשני ילדים המתחנכים בבית הספר אמר כי "אנחנו עדיין לא יודעים איך לעכל את גודל החומרה של האירוע. אין ספק שאסור לנו לעבור על כך בשתיקה. הנהלת בית הספר צריכה להרגיע את הרוחות הסוערות בקרב ההורים". מנהל ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, העוסק במניעת התבוללות בארץ הוסיף כי "מאז שהתקיימה החתונה קיבלתי לא מעט פניות של הורים מודאגים שרוצים לערוך טקס טיהור בבית הכנסת. הבטחתי להם שאנחנו נערוך כנס מיוחד גם אם לא יורשה לנו בבית הספר, נקיים אותו באחד מהאולמות בעיר עפולה".

גורם דתי המעורב בסיפור ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי "הורי הילדים מגזימים בתגובתם החריפה. האירוע נמצא בטיפול וכמובן שלא יחזור עליו בשנית. לא נגרם כל נזק רוחני למקום, נעשתה טעות בתם לב". מעיריית עפולה נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא באחריות של משרד החינוך". ממשרד החינוך – מחוז צפון צוין כי "הנושא נמצא בבדיקה".

מ"שותפות שראקה" מקואליציית הארגונים החברתיים, שלדבריהם הביעו זעזוע מתגובת ההורים של תלמידי בית הספר אוהל מאיר, נמסר בתגובה: "רוחו הרעה של ארגון להב"ה שורה על המקום, ולא נתפלא אם ארגון זה עומד מאחורי הביטויים המחרידים על 'טקס טיהור' במקום. ראוי לזכור כי עבור ארגון להב"ה התבוללות – כלומר נישואין בין יהודים לערבים – כמוהם כ'שואה'". עוד נמסר כי "עם כל הכבוד שישנו לערכים דתיים יהודים, הרי של יעלה על הדעת כי חתונה מוסלמית תיחשב כדבר בזוי וטמא שיש לטהרו, כפי שלא ראוי לטהר אף טקס דתי. כדאי להזכיר לארגון להב"ה ולהורים המטהרים כי בישראל חיים 20% אזרחים ערבים, שזכאים לחופש דת מלא, ובתוך כך, גם לקיום חתונות מוסלמיות".

עוד בנושא
הורים זועמים: חתונה מוסלמית נערכה בבית ספר דתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully