וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אלדד יניב: "וינשטיין, הגבל יועצים פוליטיים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנוע מיועצי שרים להתקשר עם רשויות בתחום פעילות השר לו הם מייעצים. "המאמרים מעלים תמונת רקב ושחיתות שלטונית"

בנימין בן אליעזר מגיע לטקס ההשבעה לכנסת ה-19, פברואר 2013. טלי מאייר
"תהיה קרוב, עם פואד יהיה לך טוב". בן אליעזר/טלי מאייר

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעקבות טוריו של אלדד יניב בוואלה!, בדרישה לאכוף את האיסור על יועצים פוליטיים של שרים "לתפור" לעצמם קשרים עם רשויות פוליטיות, בתיווך השרים. במכתב שהועבר גם למבקר המדינה, יוסף שפירא, וכותרתו "מניעת הטבות ליועצים", כתבה היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, צרויה מידד-לוזון, כי יש למנוע מאנשים וגופים המעניקים סיוע, שירותים וייעוץ משמעותי, שוטף או תדיר לנבחרי ציבור להתקשר עם רשויות הקשורות לתחום פעילות אותו השר, או נבחר ציבור אחר, ולהעניק להם שירותים.

הדברים נכתבו בעקבות טוריו של יניב, עורך דין ולשעבר יועץ פוליטי שעבד עם ח"כים ושרים. "מאמרים אלו מעלים תמונה קשה של קשרי הון שלטון שמשמעותם ותוצאותיהם רקב, סיאוב ושחיתות המערכת השלטונית. הפרסומים, במרביתם, עוסקים בפרשות שהתרחשו, לכאורה, לפני זמן מה ובכל זאת ראוי לבחון אותם ואת המשמעויות המשפטיות שלהם והן את האפשרות לגזור מהם אמצעים למניעת התופעות המתוארות בהם, ולמצער לצמצמם", נכתב בפנייה.

"פניית פרסה" - טוריו של אלדד יניב

אלדד יניב. נמרוד סונדרס
"ראוי לבחון את הפרסומים". יניב/נמרוד סונדרס

בתנועה לאיכות השלטון מתייחסים בעיקר לטור שעסק בח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה) בתקופה שבה שימש שר הביטחון. בין היתר כתב יניב בטורו: "'תהיה קרוב, עם פואד יהיה לך טוב', אמר לי בן אליעזר באותן השנים, כשמשרדי התרחב והשמין מלקוחות שהוא לא הפסיק להזרים. עוד עיריות ועוד מועצות מקומיות ואזוריות ועוד מפעלים ביטחוניים ועוד תיקים שמנים. כל החברים. כל המכרים. כל מה שהיה בשליטה אצלו או מי שעשה לו מיפקד במפלגה, דפק כרטיס גם אצלי במשרד, קיבל ייעוץ משפטי ושילם שכר טרחה. 'תלכו אצלו, הוא טוב', אז נשארתי עוד ועוד קרוב".

לדברי התנועה לאיכות השלטון, משרד היועץ המשפטי לממשלה זיהה את הבעיה, לפחות באופן חלקי, וסימן אותה ככזו הדורשת התייחסות מיוחדת כבר בראשית שנות ה-2000. עם זאת, הנחיית היועץ המשפטי לגבי "העסקת 'יועצי חינם' ויועצים בתשלום", עוסקות בעיקר בהעסקת יועצים בנוגע לעניינים שבטיפול המשרד שבראשותם. לגבי יועצים בעניינים מפלגתיים ואישיים, נכתב בפנייה: "רבים מהסובבים את נבחרי הציבור אינם מעניקים ייעוץ, אך לשם שמים, והדבר עשוי לסלול את דרכם להתקשרויות כאלו ואחרות עם גופים ממשלתיים ושלטוניים אחרים. גם על יועצים אלה ועל הקשרים עמהם, ראוי שיחולו הגבלות והוראות, שיחייבו גילוי, מניעת ניגוד עניינים וסיכול מתן תמורה עקיפה, באמצעות התקשרויות עם גופים ציבוריים".

הסיפורים החמים בחדשות:
צה"ל זיהה חוליית חיזבאללה שניסתה להניח מטען בגולן
ההצעה של אובמה: פוטין יסיג הכוחות לטובת פיקוח בינלאומי
חשד: התחזתה לפלסטיקאית - והזריקה חומרים אסורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully