וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפז: "דובר צה"ל עמד מאחורי הכפשת ברק"

גלעד גרוסמן

18.8.2013 / 9:03

במכתב ששיגר למבקר המדינה שבדק את "פרשת הרפז", טען הרפז כי אבי בניהו יזם את הרעיון לאסוף חומרים "מכפישים" נגד ברק. בדוח המבקר לא נמצאה מעורבות של בניהו בזיוף המכתב

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(אשכנזי ולינדנשטראוס בדיון בכנסת על הפרשה ביוני האחרון)

דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף (במיל') אבי בניהו הוא זה שיזם את איסוף המידע על לשכת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, במסגרת הריב שהתפתח בין לשכת ברק ולשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי במהלך כהונת השניים – כך טען בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שפורסם ולכאורה נועד להכפיש את שמו של המועמד לתפקיד הרמטכ"ל דאז, יואב גלנט.

במכתב ששלח הרפז למבקר המדינה במאי 2012, אשר נחשף במסגרת בקשה לזימון עדים חדשים שהגישה לבית המשפט חברת הפרסום מקאן-אריקסון אותה תבע בניהו, האשים הרפז את בניהו בהגיית הרעיון להכפיש את יואב גלנט. את המכתב הגישו עורכי הדין של חברת הפרסום, רוני ברקמן ודודי זילברבוים. המכתב הוגש למבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס במהלך הבדיקה, אך הוא בחר שלא להתייחס אליו בשל סימני שאלה על אמינותו.

"בראש ובראשונה אציין כי את הרעיון לבלום את 'מסכת ההשפלות' שעבר לכאורה הרמטכ"ל, לא אני הגיתי ולא אני יזמתי. את הרעיון לאסוף חומרים נגד (ברק, אנשיו וגלנט - ג.ג) ולהפיצם בתקשורת, הגה תא"ל בניהו, ששימש דובר צה"ל ואיש אמונו של הרמטכ"ל. כך אמר לי מפורשות הרמטכ"ל אשכנזי. בראש הפירמידה עמדו אשכנזי, בניהו ווינר", טען הרפז.

דובר צה"ל היוצא, תת-אלוף אבי בניהו בטקס חילופי דובר צה"ל. אורי לנץ
"הגה את הרעיון". בניהו/אורי לנץ

בין האישים שמבקשת מקאן אריקסון לזמן נמצאים אשכנזי, עוזרו לשעבר, אלוף-משנה (במיל') ארז וינר, הרפז עצמו, אלוף (במיל') יואב גלנט, יוני קורן, ששימש כראש המטה של שר הביטחון אהוד ברק, העיתונאים איילה חסון-נשר מהערוץ הראשון, בן כספית ממעריב, יוסי יהושע ורונן ברגמן מידיעות אחרונות, טל לב-רם מגלי צה"ל ואחרים. כמו כן, יזומנו סגן-אלוף יריב פנחס, ששימש כמזכיר הצבאי של השר להגנת העורף דאז, מתן וילנאי, סגן-אלוף אורי כהן, ששימש כמזכיר הצבאי של ברק, ויהודית גל, לשעבר עוזרת מנכ"ל משרד הביטחון.

ברק: "אשכנזי עמד בראש קבוצת קצינים שפעלו באופן עברייני"

בשבוע שעבר, הוגש לבית המשפט בלוד תצהיר שבו טען ברק כי מדוח מבקר המדינה בפרשה עולה כי אשכנזי "עמד בראש קבוצה של קצינים בכירים, מספר אזרחים וקציני מילואים אשר פעלה באופן פסול כדי למנוע הליך חוקי של מינוי רמטכ"ל לצה"ל ונגד הדרג המדיני, תוך שימוש בכלים והתנהגות עבריינית לכאורה".

אשכנזי מצדו השיב אש באמצעו עורכי דינו, שרון קלינמן ומיכאל נאור, שפרסמו הודעה הדוחה את טענותיו של ברק ומפנה את חצי הביקורת בחזרה אל ברק עצמו. קלינמן ונאור טענו בשם אשכנזי להתנהלות פסולה של שר הביטחון לשעבר, התנהלות אשר נמתחה עליה ביקורת מצד מבקר המדינה. "אתמול ברק הגיש תצהיר שבו חזר בדיוק על הטענות שנדחו על ידי שני מבקרי מדינה, מתוך תקווה כי בדיקה נוספת על ידי גורם אחר תשנה את המסקנות", נכתב בהודעת עורכי הדין. "אנו בטוחים שלא כך יהיה. מבקר המדינה קבע מפורשות שלא היה פוטש, שאשכנזי לא היה מעורב בטרפוד המינוי של גלנט ושלא היה מעורב בהכנת המסמך, בזיופו או בהדלפתו, וזאת אחרי שנבדקו בין היתר מאות שעות הקלטות של לשכת אשכנזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully