וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אשכנזי וקבוצת קצינים פעלו באופן עברייני"

בתצהיר משפטי מאשים שר הביטחון לשעבר את הרמטכ"ל לשעבר בכך שדאג, באמצעות בועז הרפז ובסיוע אבי בניהו, לאסוף מידע מכפיש ולפרסמו כדי לסכל את מינויו של גלנט לרמטכ"ל

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו באשכנזי בדיון בכנסת על הפרשה, בחודש יוני האחרון)

חילופי האשמות במסגרת "פרשת הרפז": שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, טען בתצהיר שהוגש אתמול (שלישי) לבית המשפט בלוד כי מדוח מבקר המדינה בפרשה עולה כי הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, "עמד בראש קבוצה של קצינים בכירים, מספר אזרחים וקציני מילואים אשר פעלה באופן פסול כדי למנוע הליך חוקי של מינוי רמטכ"ל לצה"ל וכנגד הדרג המדיני, תוך שימוש בכלים והתנהגות עבריינית לכאורה". התצהיר הוגש לבית המשפט במסגרת תביעה של דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף (במיל') אבי בניהו נגד העיתונים ידיעות אחרונות והארץ וחברת הפרסום מקאן-אריקסון. שר הביטחון לשעבר צפוי לשוב היום ארצה להלווית אמו שהלכה לעולמה שלשום.

דבריו של ברק מגיעים כשבועיים בלבד לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על הרחבת החקירה בנושא והעברתה לידי המשטרה מהמשטרה הצבאית. זאת, לאחר שחומרי חקירה חדשים שהגיעו לידי היועץ המשפטי לממשלה מעלים חשדות ל"התנהגות שאינה הולמת" בגין מעשים שבוצעו לכאורה בלשכת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי.

שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010. שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010, משרד הביטחון
פעל באופן פסול? אשכנזי וברק/משרד הביטחון, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010

עמדתו של שר הביטחון לשעבר, הפרושה על פני 22 סעיפי התצהיר, גורסת כי קבוצת קצינים בה חברים גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר – אלוף-משנה ארז וינר, סגן-אלוף (במיל') בועז הרפז שעל שמו קרוי המסמך המזויף שחולל את הפרשה ודובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, "פעלה בהנחייתו והובלתו של הרמטכ"ל דאז אשכנזי ולהבנתי מתוך מטרה לסכל תהליך חוקי של מינוי רמטכ"ל לצה"ל... ולפגוע בסמכויות הדרג המדיני". ברק טוען, שהמסמך המזויף, שנקרא בתחילה "מסמך גלנט" ומאוחר יותר הפך למה שנודע כ"מסמך הרפז", נועד לסכל את המינוי המסתמן של אלוף יואב גלנט למפקד הבכיר בצה"ל.

מועד פרסום המסמך המזויף, ב-6 באוגוסט 2010, לא היה מקרי, טוען ברק, שמאשים את אשכנזי ובעלי עניין בהחזקת המסמך והדלפתו לעיתונאים אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל שחשפו אותו ב"אולפן שישי" בערוץ 2 בדיוק במועד שבעלי העניין רצו בו. זאת, לדברי ברק, כדי לעורר מהומה ציבורית שתוביל לסיכול מינוי הרמטכ"ל גלנט. גלנט, בסופו של דבר לא מונה לתפקיד לא בגלל המסמך, אלא משום שחריגות בנייה התגלו בביתו שבמושב עמיקם ליד זכרון יעקב.

בועז הרפז משתחרר ממעצר ספטמבר 2010. אורי לנץ
"סיכן חיי לוחמים", לדברי ברק. בועז הרפז/אורי לנץ

עוד טוען ברק בתצהיר, כי בועז הרפז, איש מחלקת המבצעים המיוחדים לשעבר, אסף חומר מכפיש לכאורה על שר הביטחון, ודאג להעבירו לאשכנזי באמצעות העוזר וינר ורונית אשכנזי – רעייתו של הרמטכ"ל. דובר צה"ל בגזרתו, דאג להדליף לאמצעי התקשורת ולתדרך עיתונאים במידע שנועד לפגוע בשר הביטחון ו"עורר מניפולציות תקשורתיות שנועדו לפגוע בשר הביטחון ולערער את מעמדו מבחינה ציבורית", טוען ברק בתצהיר.

בנוסף, ברק מאשים בהאשמות חמורות את הרפז ש"עצם היחשפותו ומעורבותו של הרפז, שהינו גורם פרטי, עם פוטנציאל של אינטרסים זרים כולל עסקיים, בעניינים רגישים ומעודכנים הנוגעים למערכת הביטחון באופן בלתי מורשה ובניגוד לפקודות הצבא, סיכן את ביטחון המדינה והפועלים בשמה ובשירותה".

ברק סיכם ואמר בתצהיר כי פרשת הרפז היא אחת הפרשות החמורות שהתגלו אי פעם בישראל – הן בהיבט הציבורי שלה והן בהיבט הפלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully