וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין על התבטאות הנשיא: "פרס מפלג את העם"

יהושע בריינר

11.7.2012 / 4:24

דברי הנשיא, לפיהם "ההתנחלויות עלולות לסכן את הרוב היהודי בארץ", העלו מורת רוח בימין. מנכ"ל הפורום, נחי אייל: "הנשיא פרס חוטא לתפקידו ועסוק בסכסוך ובהפחדות"

מנכ"ל הפורום המשפטי לארץ ישראל, נחי אייל, הגיב אמש (שלישי) לדבריו של נשיא המדינה, שמעון פרס, לפיהם "ההתנחלויות עלולות לסכן את הרוב היהודי בארץ", ואמר כי "זקנתו מביישת את בחרותו".

אייל, שזעם על דברי הנשיא בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל בהר הרצל בירושלים, אמר כי "הנשיא חוטא לתפקידו כשהוא מפלג את העם. חבל שפרס, שבנה יישובים ביהודה ושומרון, עוסק היום בהפחדות ובסכסוך חלקי העם ופוגע במוסד הנשיאות".

"הסכנה היחידה היא רפיון האמונה"

בדברים שנשא פרס בטקס הוא אמר: "ההתנחלות הישראלית בשטחים המיושבים בצפיפות באוכלוסיה ערבית, שבאה בעקבות התקפתם עלינו, עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים. כלומר, לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל". פרס הוסיף כי "מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית. עצמאות לאומית בעולם הדמוקרטי מחייבת לשמור על רוב יהודי, וזהות לאומית בעולם רב תרבותי מחייבת לשמור על הייחוד הרוחני של העם היהודי".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הגיב גם כן על דבריו של פרס, ואמר כי "הסכנה היחידה שעומדת היום בפני מדינת ישראל כמדינה יהודית היא רפיון האמונה בזכותנו ההיסטורית על אדמתנו". הוא הוסיף כי "מתמיה שהנשיא בחר לשלוף את נבואת הייאוש הפוליטית שלו דווקא באזכרה לבנימין זאב הרצל - שהוא סמל לדבקות בחזון כנגד כל המייאשים ומרפי הידיים".

פרס: "ההתנחלויות עלולות לסכן את הרוב היהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully