וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו מכרזי "מחיר למשתכן": יוצאי צבא יועדפו

פנחס וולף

13.3.2012 / 18:20

במסגרת התוכנית, שאמורה להוות מענה למחסור בדיור ציבורי ולמחירי הדירות בשוק, יזכו במכרז החברות שיציעו את מחירי הדירות הנמוכים ביותר. שר השיכון אטיאס: "זו בשורה"

התשובה למחאת הדיור? היום (שלישי) פורסמו מכרזים לבניית 2,500 יחידות דיור שיימכרו במתכונת של "מחיר למשתכן". לאחר שביקורת רבה נמתחה על התוכנית, בין היתר על כך שהיא מעניקה כביכול עדיפות לחרדים בזכאות לדיור, על פי המרכזים רובן המוחלט של הדירות נמצא דווקא בריכוזים חילוניים, לרבות 588 יחידות דיור בנשר, 350 יחידות בטירת כרמל, ו-146 בקריית מלאכי. יחידות דיור נוספות ישווקו גם ביקנעם, בבאר שבע ובשכונת פסגת זאב בירושלים. בימים הקרובים יפורסמו מכרזים נוספים לבניית מאות יחידות דיור נוספות בראש העין ובמודיעין.

מתכונת שיווק הדירות קובעת כי המדינה מעניקה לקבלנים 50% הנחה על הקרקע, סיכום אליו הגיע שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, עם משרד האוצר, ואילו הקבלנים מתחרים ביניהם על המחיר הזול ביותר שהם יכולים להציע על כל יחידת דיור שתשווק במסגרת הפרויקט, כשהדירות הקטנות בכל פרויקט שמורות לזכאים לדיור ציבורי. במשרד הבינוי והשיכון העריכו היום כי התוכנית תוזיל בעשרות אחוזים את מחירי הדירות בשוק.

הדרך לפרסום המכרזים נסללה אתמול, לאחר ששר האוצר יובל שטייניץ חתם על הקריטריונים של המכרזים, לפיהם, בין היתר, יוצאי צבא יקבלו נקודת זכות. בניגוד לעמדת ישראל ביתנו, לא נכנס לתכנית קריטריון "מיצוי כושר השתכרות", לפיו על שני בני הזוג לקבל משכורת משותפת בגובה של 125 אחוז משרה לפחות, במקום הקריטריון שהותר על כנו, לפיו לפחות אחד מבני הזוג עובד במשרה מלאה.

לדברי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, "זו בשורה לזוגות הצעירים ויוצאי הצבא. לראשונה, מינהל מקרקעי ישראל מוותר על הכנסות מקרקעות, בהנחה שמגיעה למאות אלפי שקלים לדירה. אין לנו מגבלה בכמות יחידות הדיור. בכוונתנו לצאת בשיווק מסיבי בשיטה זו בחודשים הקרובים".

לקריאה נוספת
בסוף ינואר: המינהל צפוי לאשר הקריטריונם של מחיר למשתכן
בנובמבר קראו אטיאס ונתניהו: מחיר למשתכן - גם ללא עובדים
דעה: מי זכאי לדירה ב-"מחיר למשתכן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully