וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס ונתניהו: מחיר למשתכן - גם ללא עובדים

צבי זרחיה

7.11.2011 / 8:45

עד כה יועדו דירות בפרוייקטי "מחיר למשתכן" רק לזוגות בהם שני בני הזוג עובדים. בעקבות סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר השיכון אריאל אטיאס - יבוטל קריטריון זה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר השיכון, אריאל אטיאס, הגיעו להבנה, שלפיה קריטריון כושר ההשתכרות, כלומר דרישה ששני בני הזוג עובדים, לא ייכלל בקריטריונים לזכאות ברכישת דירה בפרויקטים שבהם מחיר הדירה נקבע לפי "מחיר למשתכן". המשמעות: רוב הדירות שיימכרו במסגרת הפרויקט יופנו לחרדים.

הממשלה תתבקש לאשר כנראה בשבוע הבא את המלצות ועדת טרכטנברג במרבית התחומים, ובהם אישור השיווק ב-2012 של קרקעות בהנחה להקמת 5,000 יחידות דיור ברחבי המדינה בשיטת "מחיר למשתכן" על ידי מינהל מקרקעי ישראל. לפי שיטה זו, קבלנים שיזכו במכרזים יחויבו לשווק את הדירות במחיר מוזל לזכאים, בעקבות ההנחה שיקבלו הקבלנים במחיר הקרקע.

הדיירים שיהיו זכאים לרכוש דירות יצטרכו לענות על כמה קריטריונים. ועדת טרכטנברג הציעה לקבוע בין הקריטריונים לזכאים "מיצוי כושר השתכרות", כלומר ששני בני הזוג עובדים. אטיאס וש"ס מתנגדים לקריטריון משום שהוא מקטין את הסיכויים של חרדים לענות על הקריטריונים ולהיות זכאים לרכישת הדירה.

לפי ההבנה בין נתניהו לאטיאס, הממשלה תחליט שמועצת מינהל מקרקעי ישראל היא שתקבע את הקריטריונים. בכנסת מעריכים כי מועצת מינהל מקרקעי ישראל - שבראשה עומד שר השיכון, ויש לו השפעה רבה על החלטותיה - תחליט שלא לכלול את הקריטריון של "מיצוי כושר השתכרות" במסגרת הקריטריונים לזכאות לרכישת דירה.

המשמעות: אי הכללת קריטריון "מיצוי כושר השתכרות" יגרום לכך שחרדים, ובעיקר משפחות ברוכות ילדים, ימשיכו ליהנות בעיקר מהמכרזים להקמת דירות מוזלות לפי "מחיר למשתכן".

המפלגות החרדיות מתנגדות להכללת סעיף כושר השתכרות בקריטריונים לזכות לרכישת דירה במסגרת "מחיר למשתכן", והן מותחות ביקורת על כך שהמלצות טרכטנברג לא כוללות הקמת יחידות דיור ציבורי במימון המדינה. המפלגות החרדיות מתנגדות גם לשורה של סעיפים אחרים בדו"ח טרכטנברג, העוסקים בתקצוב הישיבות החרדיות, קיצוץ בתמיכה לאברכים מחו"ל, הגבלת מספר החרדים שיזכו באופן קבוע לקצבת הבטחת הכנסה ועוד.

עד מועד פרסום הידיעה לא נמסרו תגובות לידיעה ממשרד ראש הממשלה וממשרד השיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully