וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשימה את חמאס: הוא אחראי לדם שיישפך בעזה

שר החוץ של מצרים האשים גם את קטאר וטורקיה בהכשלת היוזמה של קהיר להפסקת אש, שהובילה לכניסה הקרקעית לעזה. "חייהם של רבים היו נחסכים, אילו הסכים הארגון להפסקת אש"

צילום מסך

שר החוץ של מצרים, סמח שוקרי, האשים הערב (חמישי) את חמאס בהחלטת ישראל להרחיב את מבצע "צוק איתן" ולהכניס כוחות קרקעיים לרצועת עזה. "חמאס אחראי לדם שיישפך בשל סירובו להצעת התיווך שלנו", אמר שוקרי, שהטיל אחריות גם על טורקיה וקטאר. "לפחות 40 נהרגו מאז שההצעה נפלה". מוקדם יותר הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון את צה"ל לפתוח בפעולה קרקעית ברצועת עזה כדי לפגוע במנהרות הטרור שבאזור.

בהודעה שנמסרה הלילה מטעם ראש הממשלה נאמר כי ההוראה לפעולה קיבלה את אישור הקבינט המדיני-ביטחוני, "אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל".

"חמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטרית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה", נמסר בהודעה. "לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
החלה פעולה קרקעית של צה"ל ברצועת עזה
תושבי יישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתיהם
בפעם השנייה השבוע: חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר מהרצועה

חיילים צנחנים נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
חיילים נערכים לקראת הכניסה הקרקעית, הלילה/דובר צה"ל

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על התרחבותו של המבצע: "הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה הינה פעולה מסוכנת והכיבוש ישלם מחיר יקר עליה. חמאס מוכנה לקראת הפעולה הזו".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר כי מדובר ב"מתקפה משולבת: יבשתית ואווירית, בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה, הן בנתיבי ההתקדמות, הן במרחבים שאליהם אנו הולכים, תפיסת השליטה על המרחב. בהמשך מאמץ האש לתוך רצועת עזה על כל המוקדים, בערנות מוגברת של מערכי ההגנה". הוא הוסיף כי צה"ל "עושה כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת, כמו חיילים ישראלים גאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פנורמה של העיר עזה. רויטרס
רצועת עזה, הלילה/רויטרס

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר הלילה כי כוחות צה"ל עברו את הגדר בדרום הרצועה, בצפונה ובמרכזה. לדבריו, בשלב זה החל שלב ב' של המבצע – השלב הקרקעי – והכוחות משתלטים על שטחים בצפון הרצועה, בדרומה ובמרכזה. תא"ל אלמוז ציין כי צפוי גיוס מילואים נוסף מעבר לעשרות האלפים שגויסו בימים האחרונים. לא ברור עדין מה היקף הגיוס.

כלי שריון של צה"ל בגבול רצועת עזה. 19 בנובמבר 2012. רויטרס
כלי שריון של צה"ל בגבול רצועת עזה. 19 בנובמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully