וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה עשויה להשמיע למשפחות את שיחת החטיפה"

17.6.2014 / 18:02

במשטרה סיפרו שנבחנת האפשרות להשמיע למשפחות את הרגע שבו הודיע אחד הנערים על החטיפה ולהימנע "ממצב שחלקים מהקלטת יגיעו לאוזניהם בצורה לא אחראית". בכיר: "הטיפול בשיחה - תקלה"

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

במשטרה שוקלים להשמיע להורי שלושת חטופים את שיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 100 של המשטרה ביום חמישי בערב, שבה הודיע אחד מהנערים על החטיפה. "אנחנו בוחנים ושוקלים לעדכן את ההורים של החטופים ולהשמיע באוזניהם את הקלטת שיחת הטלפון", אמרו היום (שלישי) גורמים במשטרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה עניין רגיש. אנו מעדיפים שהם יקבלו את הקלטת במלואה מאתנו ושלא ייווצר מצב שחלקים מהקלטת יזלגו, ויגיעו לאוזניהם של ההורים בצורה לא אחראית".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
אחרי שתמכה בחוטפים: גינויים ותלונות נגד זועבי
ישראל תחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס
הישיבה של הנערים אסרה על טרמפים

גורם בכיר במחוז ש"י התייחס לעובדה שבמוקד המשטרה העבירו את המידע על השיחה שהתקבלה לצבא ולגורמים נוספים במערכת הביטחון באיחור. "הטיפול בשיחת הטלפון הוא תקלה", הודה הגורם הבכיר. "אבל צריך להבין ש-43% מכלל שיחות הטלפון המגיעות למוקד 100 במחוז ש"י, הן שיחות של מטרידנים פלסטינים".

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

לדבריו, המוקדן שקלט את שיחת הטלפון "התייחס אליה בצורה חשודה ועדכן את אחראית המשמרת, ששמעה את השיחה פעם אחת, ואולי פעמיים, ועשתה שורה של פעולות". עם זאת, אותה אחראית משמרת לא העבירה את המידע על השיחה הלאה.

הבכיר הודה שאם אחראית המשמרת "הייתה מתעכבת עוד טיפה, ושמה דגש נוסף לדברים, יכול להיות שהיא הייתה מעניקה לזה טיפול שונה". קצין אחר הוסיף: "צריך להבין - זה משהו נקודתי, שאינו מצביע על כלל המערכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משפחות החטופים בנוף איילון. נועם מושקוביץ
הורי החטופים לאחר פגישתם בנוף אילון, היום/נועם מושקוביץ

גורם אחר במחוז ש"י סיפר כי מרחב חברון נכנס לתמונה רק כמה דקות לפני השעה 6:00 בבוקר יום שישי. "הטיפול החל במרחב עציון, שם הגיעה התלונה", הסביר. "ברגע שבוצעו האיכונים למכשירי הטלפון של החטופים, והתברר כי הם נמצאים בדרום הר חברון, שיגרנו לשם את כל ניידות הסיור לביצוע סריקות".

"מאמינים שנצליח לשים יד על החוטפים"

גורם בכיר נוסף הודה כי למשטרה אין קצה חוט משמעותי בחקירה. "חמישה ימים אנו מנסים לאתר את חברי החוליה והחטופים, וכרגע אין לנו משהו ממשי שיכול להוביל אותנו אליהם", אמר הגורם. "אין לנו ספק שמדובר בחוליה שפעלה ברמה מבצעית גבוהה ביותר. אנחנו מאמינים שבסופו של יום נצליח לשים את היד עליה. אנו עובדים מסביב לשעון בשיתוף פעולה עם צה"ל, ועושים אינספור פעולות מודיעינית, מבצעיות וחקירתיות כדי לקדם את פתרון התעלומה".

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
במשטרה מגלים אופטימיות זהירה. המפכ"ל יוחנן דנינו/דרור עינב

גורם בכיר הביע אופטימיות באשר לגורלם של שלושת הנערים. "דווקא העובדה שחברי החוליה מפגינים רמה מקצועית גבוהה, מקנה לנו את האופטימיות שהם שומרים על שלומם של שלושת החטופים ולא מיהרו לפגוע בהם פיזית", אמר.

הבוקר הגיעו למרחב חברון מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף המבצעים ניצב אהרון אקסו, מפקד מחוז ש"י ניצב קובי כהן וראש אגף כוח אדם במשטרה, ניצב ירון בארי. הם נפגשו עם מח"ט חברון ועם השוטרים הפועלים במרחב חברון, ובהם לוחמי היחידות המיוחדות של המשטרה. המפכ"ל שיבח את פעילות השוטרים ואת מאמציהם הרבים לאיתור החטופים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully