וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בישראל: חיזבאללה מתכנן פיגוע נגד ישראלים בגיאורגיה

9.5.2013 / 9:55

במערכת הביטחון חוששים שאיראן והארגון השיעי בלבנון ינסו לנקום את תקיפת משלוח הנשק בסוריה, שיוחסה לישראל. משלחת ביטחונית מגיאורגיה מבקרת בארץ; "יש התרעות מודיעיניות"

צילום: מור שאולי, לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

צפו בתיעוד: כך נראה האתר שהותקף "ביד ישראל" בסוריה

על רקע הפרסומים בכלי תקשורת זרים לפיהם חיל האוויר הישראלי תקף משלוח נשק גדול מאיראן לחיזבאללה על אדמת סוריה, במערכת הביטחון חוששים שטהרן והארגון השיעי בלבנון ינסו להוציא לפועל פיגוע נקמה נגד גורמים ישראלים בחו"ל. אתמול (רביעי) נועד יו"ר המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, איתן בן דוד, עם שר הפנים הגיאורגי אירגלי גריבאשווילי, העומד בראש משלחת של אנשי לשכתו וגורמי ביטחון לישראל, המבקרת בימים אלו בישראל. יצוין, כי עצם הביקור לא פורסם עד כה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תמונות מאזור ההפצצה, ששידרה רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה/מערכת וואלה, צילום מסך

הצדדים דנו על הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות, בדגש על מצבי חירום. "ננקטות פעולות מקדימות באירועים רגישים ותקופות שיש בהם התרעה מודיעינית", אמר גורם ביטחוני. "שיתוף פעולה מקומי תמיד מסייע". הצדדים החליטו גם להדק את הקשר בתחום הביטחוני בשל החשש לפיגוע נוסף בגיאורגיה, כפי שאירע בשנה שעברה, שיכוון נגד דיפלומטים ישראלים או נגד אזרחים ישראלים שמגיעים כתיירים למדינה המזרח-אירופאית.

השר גריבאשווילי נפגש גם עם שר הפנים גדעון סער, השר להגנת העורף גלעד ארדן ונציגים מהמשרד לביטחון הפנים ודן עמם בשיתופי פעולה עתידיים. הצדדים חתמו גם על מזכר הבנות לאירועי חירום. השר הגיאורגי ביקר עם חברי המשלחת בכנסיות והניח זר באנדרטה לזכר קורבנות השואה.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
מכוניתו של הנספח הביטחוני שהופצצה ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, פברואר 2012/AP

בחודש פברואר 2012 הוטמן מטען חבלה מתחת למכוניתו של נספח ביטחוני ליד השגרירות בניו דלהי. רעייתו של הנספח הביטחוני נפצעה באורח קשה. שעות ספורות לאחר מכן, נהג של דיפלומט ישראלי בבירה טביליסי שבגיאורגיה, זיהה חבילת פלסטיק שחורה שמודבקת לחלקה התחתון של המכונית. הוא הזעיק את כוחות הביטחון המקומיים וחבלנים נטרלו את המטען שהיה דומה למטען שאותר בהודו. החשש אז היה כי חיזבאללה וכוחות "אל-קודס" של משמרות המהפכה באיראן מנסים לנקום את חיסול מדעני הגרעין על אדמת איראן ואת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה, פעולות שיוחסו גם הן לישראל.

מצעד צבאי של משמרות המהפכה של איראן. אפריל 2013. AP
משמרות המהפכה באיראן/AP

בתחילת השבוע אישרו גורמי מודיעין מערביים שחיל האוויר הפציץ בסוריה משלוח של טילים, שהועברו מאיראן והיו מיועדים לחיזבאללה בלבנון. מדובר בתקופה שנייה תוך יומיים במסגרתה הותקפו, על פי הדיווחים, שיירות של טילים מסוג "פאתח 110", פיתוח איראני מתקדם של טיל סיני המסוגל לפגוע בחלק רחב משטח ישראל. גורם ישראלי אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית את התקיפה ואמר: "התקיפה אירעה ליד שדה התעופה של דמשק. ההפצצה נועדה לפגוע בטילים איראניים בדרכם לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully