וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט אולמרט: עדי ההגנה מסרו עדות שקר

גלעד גרוסמן

26.12.2011 / 13:02

"העובדה שההגנה נדרשת לעדי שקר אומרת משהו", אמר התובע עם פתיחת הסיכומים במשפט פרשת טלנסקי. הוא ציין שאולמרט שיקר בעדותו, וביקר התנהגותו: "ניהל אופרציית החזקת מזומנים"

הדרמה במשפט אולמרט נמשכת: התובע במשפט, עורך הדין אורי קורב, האשים היום (שני) חלק מעדי ההגנה במתן עדות שקר. "העובדה שההגנה נדרשת ונצרכת לעדי שקר באולם אומרת משהו על ההגנה, ולא משהו טוב", אמר קורב עם פתיחת שלב הסיכומים של הפרקליטות בפרשת טלנסקי, בבית משפט המחוזי בירושלים.

קורב טען בדיון כי חלק מהעדים שיקרו לגבי נושא האזנות הסתר שבוצעו לאולמרט בלשכתו, ואמר שכל תכליתן של העדויות הייתה "להעיד אי אמת, הן יצרו רשת מלאה חורים, במקום שמיכה שגרסת הנאשמת תסתתר בתוכה". הוא גם שב ואמר שאולמרט שיקר בעדותו. בנוסף, קורב מתח ביקורת על התנהלותו של אולמרט מול פרקליטו ואיש סודו, עורך הדין אורי מסר. "מעולם, בכל תקופת כהונת הנאשם, לא העבירו למסר כספים בצ'ק. רק במזומן. העובדה שזה רק מזומן אומרת משהו", אמר, "האירועים מסביבתו של הנאשם נלקחים כמו מסיפורים אחרים. הנאשם קיבל כספים במזומן בתיק שחור. אנחנו יודעים שיש דברים כאלה אבל אנחנו לא רגילים לראות אותם. הנאשם, שר וראש ממשלה, מנהל באמצעות עוזריו אופרציה נסתרת של החזקה של מזומנים ללא תיעוד, תוך מתן תיאור כוזב למבקר".

"הכספים לא שימשו לצרכים פוליטיים"

קורב התייחס לעדותו של מסר, ואמר כי "אורי מסר, חברו ונאמנו של אולמרט וגם של זקן, העיד שהחזיק מאות אלפי דולרים במזומן בכספת, לבקשת הנאשמים ובידיעתם. אני מזכיר שלמסר אין כל סיבה להעליל על הנאשמים, אלא להיפך. העובדה שמסר שמר לו על הכספים במשך שנים והוא אינו יודע למה שימשו הכספים, מהווה ראייה ניצחת לכך שהכספים לא שימשו לצרכים פוליטיים". לדברי קורב, אולמרט ידע שיש כסף מזומן בכספת. ביחס לזקן אמר קורב כי החלטתה שלא להעיד, מחזקת את ראיות התביעה נגדה.

נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, מתחה ביקורת על כך שחקירתו הראשונה של אולמרט באפריל 2008 לא הוקלטה. "לכאורה זה לא בסדר שחלק מהחקירות לא הוקלטו. זה מעורר אצלי תמיהה. בחקירה של ראש ממשלה הייתי מצפה שכן יוקלטו. עובדה שבשלב מסוים התעשתו החוקרים, והדברים כן הוקלטו", אמרה לתביעה. ואילו קורב השיב כי לא נפל פגם בעניין וכי הפרקליטות לא חושבת שיש חובה להקליט חקירות של ראש ממשלה.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה לדבריו של עורך הדין קורב כי "מרוב סיסמאות ותיאוריות כנראה שהפרקליטות שכחה שצריך גם הוכחות וראיות. לפרקליטות היה נוח מאוד אם לא היו בוחנים כלל את כתב האישום, אם לא היה מתקיים משפט, לא היו נדרשות הוכחות כלשהן, ועובדות היו נשארות בגדר המלצה בלבד, שכן אין שום קשר בין הסיכומים של קורב היום לבין מה שהוכח בפועל בבית המשפט. הפרקליטות נצמדת שוב לגרסה שלה בכתב האישום, כאילו לא היה משפט, כאילו לא הוכח כבר שעדותו של טלנסקי שווה לאפס, וכאילו לא הוכח כבר שטלנסקי שולף שלל גרסאות, כיד הדמיון הטובה, בהתאם לנסיבות ובהתאם למי שתוקף אותו. קורב מתעלם גם מחוות הדעת הברורה של שר המשפטים ומעדותו שאינה משתמעת לשני פנים של מסר, כי מדובר היה בכספים פוליטיים וכי אין כל פסול בקבלתם".

משפט אולמרט - כותרות אחרונות:

זקן פרצה בבכי: נשברתי לשמוע שאהוד מאוכזב ממני
התובע בפרשת ראשונטורס: אולמרט רימה ושיקר
עד להכרעת החסינות: לדור לא יצטרך להשיב לאולמרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully