וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו ממעצר פעילי ימין שהתבצרו בגבול ירדן

יהושע בריינר

13.12.2011 / 19:30

בית משפט השלום הקל עם פעילי הימין שהתבצרו במבנה סמוך לגבול ירדן והורה כי ישוחררו מבלי שיוארך מעצרם. במקביל, פעיל פרסם מכתב שמסביר כיצד לחבל בציוד צה"ל ולמנוע פינוי מאחזים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

בית משפט השלום בירושלים שיחרר היום (שלישי) ממעצר שמונה פעילי ימין שחדרו אמש לאתר ההטבלה קסר אל-יהוד הסמוך לגבול ירדן והכריזו על הקמת מאחז חדש במקום. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ביומיים בחשד לגרימת נזק ולהפרת צו שטח צבאי סגור אולם בית המשפט הורה לשחררם, תוך שהוא מוציא נגדם צו הרחקה למשך 30 יום מהאתר הסמוך לגבול.

בשעה זו מתקיים דיונם של שבעה קטינים נוספים שנעצרו אף הם באירוע והם צפויים להיות משוחררים בערבות. את כל החשודים ייצג עו"ד נפתלי ורצברגר מארגון חננו. עוד בטרם הוחלט על שחרורם של העצורים הודיע נציג המשטרה בדיון כי בכוונתם לערער על ההחלטה, אולם מכיוון שבאולם לא נכח תובע משטרתי לא קיבל בית המשפט את בקשתם והורה לשחרר את העצורים.

עוד קודם לכן שוחררו שניים מהעצורים בתנאים מגבילים מתחנת המשטרה. במהלך הדיון קיבל השופט עודד שחם את עמדתו של ורצברגר כי אין כל הצדקה למעצר וכי החשודים אינם מהווים סכנה. לדבריו ניתן לנהל את המשך החקירה כאשר החשודים משוחררים. "בקשת המעצר של המשטרה נועדה לצרכים תקשורתיים בלבד" אמר ורצברגר. והוסיף כי "החלטת השופט בגדול היא נוקשה, כיוון שאנחנו סבורים היינו שאין ולא בוצעה עבירה. בוצעה פעולה תקשורתית, פרובוקטיבית, אבל אנחנו דמוקרטיה, ולמעשה הקביעות של השופט הן שפעולה כמו חיתוך גדר בקר למעשה יוצרת מסוכנות". עו"ד ורצברגר אמר כי יעתור לבית המשפט המחוזי בטענה ש"בית המשפט כאן קבע שחופש ההפגנה מצוי במרכז הארץ. נדמה לי שדמוקרטיה יש גם בפרובינציה וגם ליד הגבול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ברגי פח הם הכי בעייתיים"

ובתוך כך, נראה שפעילי הימין לא מתכוונים להפסיק את הקמפיין שהם מנהלים נגד הצבא, שהגיע לשיא עם הפריצה למפקדת החטיבה המרחבית אפרים. מכתב שמפרסם תושב יצהר באתר האינטרנט המזוהה עם הימין ביהודה ושומרון נותן עצות לכאורה לחיילים כיצד למנוע את פינוי יישובים ביהודה ושומרון. המכתב, שנכתב על ידי בעז אלברט, פעיל ימין המוכר היטב לצבא ולשב"כ, נכתב בלשון צינית ופורסם היום באתר "הקול היהודי" והוא מופנה לחיילים. תחת הכותרת "כך תדאג להצלחת מבצע ההרס" פונה אלברט לחיילים ב"עצות" כיצד לסייע לצבא במשימת החרבת היישובים, כהגדרתו.

"בתוך תחומי הבסיס שבו אתה משרת נעים עשרות כלי רכב אשר מצב גלגליהם חיוני להצלחת המבצע", הוא כותב, "יש להיזהר מאוד שהגלגלים לא יינזקו מכלים חדים המצויים בכל מקום כגון לדרמן. חשוב שכבישי הבסיס יהיו נקיים מברגים ומסמרים (אומרים שברגי פח הם הכי בעייתיים). כמו כן, בכל כלי רכב יש "סוויץ'". חשוב מאוד שלא ייתקעו בסוויץ' קיסמים או חתיכות עץ וכן שלא יישפך עליו דבק מגע, אחרת לא ניתן יהיה להניע אותו בזמן אמת".

את מכתבו מסיים אלברט במילים "אם תשקיע מעט מאמץ נוסף, אני בטוח שתמצא תחומים נוספים שהקפדה על ביצועם המושלם יגדיל את סיכויי הצלחת המבצע החיוני של הריסת הבתים, וכך תרגיש שלם עם עצמך על תרומתך החשובה לבנין העם והארץ".

עוד בנושא
פונו המתנחלים בגבול ירדן, 17 נעצרו ועוכבו לחקירה
פעילי ימין פרצו לבסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully