וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 22 אזרחים וחמישה חיילים נהרגו ביממה

12.12.2011 / 1:46

על פי הדיווחים המגיעים מהמדינה, בין ההרוגים ישנם גם אישה אחת וארבעה ילדים, המצטרפים ל-56 שנהרגו בסוריה בסוף השבוע. על פי נתוני האו"ם, יותר מ-4,000 נהרגו במדינה מאז חודש מרץ

22 בני אדם נהרגו במהלך יום אתמול (ראשון) בסוריה מאש כוחות הביטחון, כך על פי דיווחי רשת אל ג'זירה. על פי הדיווחים, בין ההרוגים היו אישה אחת וארבעה ילדים. תשעה מהאזרחים נהרגו בעיר חומס, שישה בחמה, שלושה בדרעא, שניים באידליב ושניים נוספים בפרברי הבירה דמשק. כמו כן, נודע כי חמישה חיילים מכוחות הביטחון הסורים, ובהם קצין, נהרגו אף הם. בשבת נהרגו ברחבי סוריה 21 בני אדם מאש כוחות הביטחון, לאחר 35 הרוגים ביום שישי - בסך הכל 56 הרוגים במהלך סוף השבוע. על פי נתוני האו"ם, יותר מ-4,000 בני אדם נהרגו בסוריה מאז תחילת הפגנות המחאה נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד בחודש מרץ.

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר אנבל שליד העיר אידליב, סוריה, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנה בעיר אידליב בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, אתמול התרחש גם אחד הקרבות הגדולים ביותר במדינה מאז החלה ההתקוממות נגד שלטון הנשיא אסד, כשמאות בני אדם השתתפו בקרב בין עריקי צבא לכוחות הנאמנים לשלטונו של בשאר אסד בדרום המדינה, כך דיווחו לרויטרס פעילים ותושבים באזור.

לפי הדיווחים, חיילים מחטיבה 12 המשוריינת של צבא סוריה, שבסיסה נמצא באיסרה, כ-40 קילומטרים מגבול ירדן, פשטו על העיירה הסמוכה לבסיס, בוסרה אל-חריר, ועל אזור הגבעות הסמוך לה, הנקרא לוג'ה, שם מסתתרים עריקים ותוקפים שיירות אספקה צבאיות. לפי דיווחי התושבים, קולות פיצוצים וירי כבד ממכונות ירייה נשמעו באזור העיר.

בתוך כך, מתנגדי המשטר הסורי מדווחים כי בערים הגדולות במדינה התקיימה השביתה הכללית עליה הוכרז בשבוע שעבר, כחלק מ"מרי אזרחי" שמטרתו, לדבריהם, "לשתק את משטר הדיכוי של אסד". לפי הדיווחים, בתי עסק רבים נותרו סגורים בחומס, בדומא, בדרעא, באידליב ובערים נוספות. התקשורת הסורית הרשמית לא דיווחה על כך כלל, משום שהרשויות אסרו על כך. פעילי זכויות אדם במדינה סיפרו כי אילצו בכוח כמה בעלי עסקים לפתוח את חנויותיהם, ומשאלה סירבו לכך - נופצו החלונות ודלתות החנויות נפרצו על ידי גורמי הביטחון.

ובעוד האלימות בסוריה נמשכת, המדינה ממשיכה לעמוד במוקד ביקורת בינלאומית. שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, אמר כי סוריה היא זו שעומדת, ככל הנראה, מאחורי תקיפת החיילים הצרפתים המוצבים בדרום לבנון כחלק מכוח יוניפי"ל בסוף השבוע. "יש לנו סיבה טובה להאמין כי התקיפה הגיעה מסוריה", אמר ז'ופה והוסיף כי ישנה אפשרות סבירה שחיזבאללה ביצע את הפיגוע, שכן הארגון מהווה "הזרוע הצבאית של סוריה בלבנון". גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לנעשה בסוריה ואמר כי נפילתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, תהיה "ברכה למזרח התיכון". את הדברים אמר ברק במהלך נאום שנשא בוועידה העולמית למדיניות בווינה.

עוד בנושא
הסלמה בסוריה: "קרב בין הצבא למאות עריקים"
ביום שישי: 35 הרוגים בעימותים, בהם שני ילדים
יום חמישי: פוצץ צינור נפט, יוזמה ל"אי-ציות אזרחי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully