וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה חגג חנוכה: "גם אנחנו הגויים מתפעלים מהנס"

מי ימלל גבורות ישראל? נשיא ארצות הברית ברק אובמה, סגנו ג'ו ביידן ונשותיהם השתתפו בטקס הדלקת נרות חגיגי בבית הלבן. "החג מזכיר לנו שניסים באים בכל הצורות והגדלים", אמר

באנו חושך לגרש: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סגנו ג'ו ביידן ונשותיהם, מישל אובמה וג'יל ביידן, קיימו אמש (חמישי) טקס חגיגי הדלקת נרות חגיגי, מוקדם למדי, לכבוד חג החנוכה בבית הלבן. בטקס השתתפו גם נציגי הקהילה היהודית בוושינגטון, חברי קונגרס ושגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן. הנשיא האמריקאי התפייט ודיבר בקצרה על רוח החג.

"בימים האלה שבהם אנחנו מציינים את חג החנוכה, אנחנו זוכרים סיפור עוצמתי שכולנו מכירים בעל פה - גם אנחנו הגויים", אמר. לדבריו, "זה סיפור של ניצחון הצודקים על פני הרבים, של אמונה על פני ספק, של עדת מאמינים שקמה ושחררה את בני עמה וגילתה את השמן שנשאר בבית המקדש המחולל, שאמור היה להספיק ללילה אחד בודד - אך הספיק לשמונה ימים".

הנשיא אובמה הוסיף ואמר כי סיפורו של החג הוא "סיפור נצחי, שבמשך 2,000 שנים העניק תקווה ליהודים בכל העולם. היום, הוא מזכיר לנו שניסים באים בכל הצורות הגדלים. זהו גם זמן להכיר תודה על החברויות בין אחד לשני ובין אומות - וזה כולל כמובן, את התמיכה הבלתי מעורערת שלנו והמחויבות לביטחון ישראל".

אובמה ניסה להסביר בבדיחות את קיומה של החגיגה כשבועיים לפני החג עצמו. "אכן, נסחפנו קצת. אני מסתכל על זה כאילו אנחנו מאריכים ומותחים את רוח החג. אבל עלינו להיות זהירים כדי שהילדים שלכם לא יתחילו לחשוב שחנוכה נמשך 20 לילות במקום שמונה. זה עלול לגרום לבעיות", הוא אמר לקול צחוקם של הנוכחים.

לקריאה נוספת על חגי ישראל בבית הלבן
בחג הפסח: אובמה שוחח עם נתניהו ואיחל לישראל חג שמח
ובחנוכה בשנה שעברה: בבית הלבן הדליקו נר עם מנוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully