וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק באלימות נגד נשים: "מצעד קברים" בתל אביב

עשרות פעילי ויצו ציינו את המאבק באלימות נגד נשים באמצעות נשיאת 24 ארונות קבורה לזכר הנשים שנרצחו על ידי בני משפחתן. "אלימות נגד נשים היא לא בעיה של נשים, אלא של כל המדינה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עשרות פעילי ופעילות ויצו צעדו היום (חמישי) בשדרות דוד המלך בתל אביב במסגרת "צעדת אבלות" כשהם אוחזים 24 ארונות קבורה לזכר הנשים שנרצחו השנה בידי בני משפחתן. האקט המחאתי בוצע לרגל היום בו מציינים ברחבי העולם את "המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים".

בעצרת הזיכרון, שחתמה את הצעדה ברחבת המוזיאון בתל אביב, נאמו מספר חברות כנסת ופעילות לקידום מעמד האישה. במהלך העצרת, אמרה יו"ר ויצו ישראל, גילה אושרת, כי "אלימות נגד נשים היא לא בעיה של הנשים בחברה. זו בעיה של החברה ככלל. ויצו קוראת לממשלה להציב נושא זה בראש סדרי העדיפויות ולהקצות משאבים למניעה ולטיפול בנשים נפגעות אלימות". בהמשך, פנתה אושרת לשר הרווחה, ח"כ משה כחלון, וקראה לו "לאפשר את המשך הפעלת המקלטים לנשים מוכות על ידי עמותות וגופים מקצועיים בעלי ידע וניסיון".

בעצרת שהתקיימה נשאה דברים יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני שאמרה כי "הדברים שנאמרו כאן הם כל כך ברורים והשאלה היא למה אנו מתכנסות כאן כל שנה וסופרות את מתינו. ככל הנראה האחריות מוטלת על כתפינו גם בכנסת וגם כמנהיגות כדי לשנות את הגל". גם חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה) השתתפה בתהלוכה ואמרה כי "בחברה שבה אסורה שירת נשים ובאוטובוסים נשים יכולות לעלות בנפרד, יש רקע מאוד בעייתי כשדור שלם יודע שלגבר מותר הכול ולאישה מותר אישה טיפה פחות".

על פי נתוני ויצו, בשנת 2011 נרצחו בישראל 24 נשים על ידי בני משפחתן, לעומת 20 בשנת 2010 ו-15 בשנת 2009 (זאת בניגוד לנתוני משרד הרווחה הנמוכים בהרבה). תשע מהנרצחות נמנות על המגזר הערבי, חמש יוצאות חבר העמים ואחת עולה מאתיופיה. על פי הערכות ויצו, בישראל יש כ-200,000 נשים מוכות וגברים מכים וכ-600,000 ילדים עדים לאלימות, ולמעשה כל אישה שביעית הוכתה לפחות פעם אחת בחייה על ידי בן זוגה. בנוסף, מבהירים בויצו כי ישנם מאות ניסיונות לרצח בתוך המשפחה, אך מאחר ולא הסתיימו במוות הם אינם נכללים בנתונים.

עוד בנושא
הנרצחת מכרמיאל: אחות הדוגמנית הדרוזית שנרדפה
אישום: בן 85 ניסה לרצוח את אשתו ולהתאבד
אישום: אנס את אשתו ואיים לרצוח אותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully