וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: תוחמר ענישת מעורבים בתאונות "פגע וברח"

פנחס וולף

7.11.2011 / 20:40

מליאת הכנסת אישרה להגדיל את העונש המרבי על עבירה של הפקרה משבע שנים ל-14 שנים ולהטיל על נוסע ברכב הפוגע את האחריות להתקשר לשירותי החירום במקרה של תאונה

פחות מחודש לאחר שטל מור נשלח לכלא לאחר שהורשע בהריגתו ובהפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין, אישרה היום (שני) מליאת הכנסת את הגדלת העונש המרבי לנהגים שהיו מעורבים בתאונות "פגע וברח". הצעת החוק של חברי הכנסת זאב בילסקי (קדימה) ומשה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אושרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 20 חברי כנסת וללא מתנגדים.

עוד באותו נושא
משפחת אמיר בלחסן, שנדרס והופקר: חתול מקבל יותר יחס
טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין
דורס לי זיתוני: "לא ראינו אותה, אנו מצטערים"

הצעת החוק כוללת הגדלת העונש המרבי על עבירת הפקרה משבע שנים ל-14 שנים וכן, הטלת האחריות על הנוסע ברכב לדווח לשירותי החירום על התאונה. העובר על כך יהיה צפוי למחצית מהעונש המוטל על הנהג.

הצעת החוק נועדה לתקן מקרים כמו זה של אמיר בלחסן בן ה-12 שנפגע בתאונה "פגע וברח" בעודו רוכב על קורקינט. בני הזוג שפגעו בו נסעו לביתם, שטפו את רכבם ואף הספיקו לאכול במסעדה. במסגרת עסקת טיעון נגזרו על בני הזוג שלוש שנות מאסר בלבד, בעוד הנער אמיר בלחסן שוכב משותק בכל חלקי גופו עד היום. החוק עשוי להיות רלוונטי אם החשודים בדריסת לי זיתוני, קלוד איסאק חייט, החשוד שנהג ברכב, ואריק רוביק שהיה נוכח בנסיעה, יוסגרו ויועמדו לדין בישראל.

ח"כ בילסקי אמר לאחר אישור החוק כי "הפקרת פצוע בתאונה והסתלקות מהמקום מבלי להזעיק עזרה הינה תופעה שיש לעקור אותה מן השורש. ראוי שידע כל נהג העולה על הכביש כי חובתו הראשונית הינה להזעיק עזרה, שלעיתים עושה את ההבדל בין חיים למוות. זהו צעד נוסף במלחמה בתאונות הדרכים אשר יסייע למגר את תופעת עבירות ההפקרה".

ח"כ מטלון אמר כי "היום יידע כל נהג העולה על הכביש כי חיי אדם אינם הפקר. רק ישיבה ממושכת מאחורי סורג ובריח תרתיע את עברייני התנועה אשר הפכו את ההפקרה לתופעה מכוערת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully